مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تاکید کرد:

ضرورت توجه به موضوع امام محله و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مساجد

ضرورت توجه به موضوع امام محله و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مساجد
بنیاد هدایت
0
۰۵ دی ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام نبی زاده با اشاره به ضرورت توجه به موضوع امام محله و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مساجد گفت: در خوزستان رونق کیفی مساجد در اولویت قرار دارد و باید تمام تلاش خود را در محقق کردن این مهم به‌کار گیریم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده» شامگاه (پنجشنبه ۴ دی) در جلسه پایانی نشست فصلی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی خوزستان، به ضرورت توجه به موضوع امام محله و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مساجد پرداخت و اظهار کرد: ما در استان خوزستان رونق کیفی مساجد را در اولویت قرار داده‌ایم و باید تمام تلاش خود را در محقق کردن این مهم به کار گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: همانطور که در صحبت‌های قبلی هم متذکر شدیم باید بتوانیم در مسئله توجه به مساجد و فعالیت‌های بانوان در شهرها و شهرستان های استان، مرزهای فرهنگی را جابه‌جا کرده و تحول آفرین باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود راهیاری مساجد جدی گرفته شود و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی با حضور در مساجد و ورود در بحث امام محله، زمینه ای فراهم شود تا بهره‌وری مناسب و با کیفیتی از مساجد انجام شود.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» نیز در خصوص پیگیری مسئله بانوان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان در حوزه راهبری فرهنگی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های عملیاتی مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان پیگیری تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و اقدام جدی نسبت به فعال کردن این مجمع در شهرستان هایی مختلف استان بوده که از ابتدای امسال مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل این مجمع در اکثر شهرستان های استان ابراز کرد: ظرفیت بانوان، ظرفیت بسیار زیادی است که ضمن مغتنم شمردن این فرصت باید تلاش کنیم هسته اولیه‌ای شکل بگیرد و علاوه بر شبکه سازی، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی نیز تعریف شود.

وی ضمن تأکید بر توجه ویژه نسبت به موضوع خواهران در نقاط مختلف استان بیان کرد: ما در حال حاضر ۲۷ رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال دینی و فرهنگی در ۲۷ شهرستان داریم که در گام دوم باید به دنبال طراحی یک دوره تخصصی با موضوع کارسازی و شبکه سازی برای این مجمع باشیم که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر از بانوان در سراسر استان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بنا داریم تا پایان امسال کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای برای اعضای جمعیت بانوان فرهیخته برگزار شود که پس از طی این دوره، در افق بعدی، برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر به ایشان سپرده خواهد شد.

حجت‌الاسلام فردآقایی در پایان یادآور شد: ضرورت دارد در هر شهر یا شهرستانی، نظام مسائل حوزه بانوان آن شهرستان شناسایی شوند و با مدیریت فرهنگی بتوانید نسبت به مرتفع کردن آن و رفع موانع فرهنگی و اجتماعی منطقه خود اقدام کنید.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!