یک بوشهر برای حاج قاسم

یک بوشهر برای حاج قاسم
بنیاد هدایت
0
۱۸ دی ۱۳۹۹

بعد از گذشت یک سال از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مردم قدرشناس ایران، کشور را خانه محبت کرده‌اند در این راستا مردم استان دارالحماسه بوشهر هم به یاد شهید راه مقاومت دست به اقداماتی مثال‌زدنی زده‌اند که با هم برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ یک سال و پنج‌روز است که رهبر ما ذوالفقار خود را از دست ‌داده، شهید سپهبد قاسم سلیمانی در زمان حضورش یکی از مؤثرترین چهره‌های ایران و دنیای اسلام بود اما این ویژگی‌ها مختص در زمان حیات نمی‌شود، دشمنان در یک اشتباه راهبردی ندانستند که شهید سلیمانی به‌ اندازه زنده‌ بودن خود مؤثر است؛ حالا کلام ما ملت شهداتیم را از بزرگ و کوچک در کشور ما به زبان می‌آورند و همه مشتاقانه سبک زندگی این شهید بزرگوار را دنبال می‌کنند.

بعد از گذشت یک سال مردم قدرشناس ایران، کشور را خانه محبت کرده‌اند در این راستا مردم استان دارالحماسه بوشهر هم به یاد شهید راه مقاومت دست به اقداماتی مثال‌زدنی زده‌اند که با هم برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مهربانی از جنس تن‌پوش/ پویشی به نام حاج قاسم سلیمانی

امام محله تنگک دوم شهر بوشهر اظهار داشت: با پیشنهاد اهالی محل و به نیابت از شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی اقدام به دیوار مهربانی در مسجد امام صادق(ع) محله تنگک زده‌ایم.
حجت‌الاسلام طاهر خلف پور گفت: در این پویش اهالی محل لباس‌های اضافه خود را اهدا به نیازمندان اهدا کردند که این حرکت با استقبال قابل‌توجه ای همراه شد.

آزادی زندانیان به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان نمونه دیگری از فعالیت‌هایی بود که در بوشهر به نام شهید قاسم سلیمانی انجام شد. استاندار بوشهر دراین باره اظهار داشت: هم‌زمان با سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۵ نفر از زندانیان این استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

عبدالکریم گراوند با تأکید بر توجه به معیشت خانواده زندانیان نیازمند و تقدیر از خدمات زندان در توجه به حل مشکلات خانواده زندانیان نیازمند گفت: همچنین در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت خیران ۳۳۵ بسته کمک معیشتی و کمک مؤمنانه به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان بین خانواده‌های زندانیان توزیع شد..

طرح شهید سلیمانی به بیماران کرونایی

اما یکی از مهمترین فعالیت‌ها را می توان غربالگری محله به محله در ثالب طرح شهید سلیمانی عنوان کرد. جاییکه بسیجیان حاضر و همیشه در صحنه خانه به خانه را به دنبال کرونا می‌گردند.

مرادعلی فولادند با اشاره به کنترل ویروس و بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: در این راستا ۴۷۸ تیم در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای ماه آذر در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد که همکاری جهادگران، بسیجیان، سپاه پاسداران، کادر درمانی، پرستاری، هلال‌احمر و نیروهای امدادی قابل ‌تحسین است.

برپایی درمانگاه صحرایی در آبدان دیر

همچنین درمانگاه تخصصی صحرایی با نام شهید سلیمانی به‌منظور درمان رایگان ساکنان مناطق مختلف، در شهر آبدان از توابع شهرستان دیر آغاز به کار کرد.

احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: با همت پزشکان بسیجی طرح معاینه رایگان باهدف کمک به درمان مردم مناطق مختلف بخش آبدان اجرا می‌شود.

طرح مواسات و کمک مؤمنانه 

طرح مواسات و کمک مومنانه یکی از زیباترین و مهمترین طرح ها در دوران کرونا بود. این طرح در استان بوشهر در قالب چندین رزمایش اجرا شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر می‌گوید: در راستای لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری در ارتباط با طرح مواسات و کمک مؤمنانه، تاکنون هشت مرحله از ۱۰ مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: اداره کل در قالب طرح شهید سلیمانی تعداد دو هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه و در میان نیازمندان استان توزیع کرده است.

همدلی دانش‌آموزان به نیابت از شهید سلیمانی

سجاد جوکار اظهار داشت: با همت دانش‌آموزان شهرستان ۱۰۰ بسته نوشت‌افزاری بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت توزیع شده است.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید فهمیده بوشهر گفت: دانش‌آموزان بسیجی به نیابت از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و با همکاری خانواده خود اقدام به شناسایی و توزیع این بسته‌ها کرده‌اند.

این اقدامات خیرخواهانه گوشه‌ای از برکت خون به‌ناحق ریخته‌ شده سردار ما است که سراسر ایران را فراگرفته است؛ مردم بوشهر در سراسر تاریخ خود نشان داده‌اند که با ایثار و از خودگذشتگی که دارند همیشه یاور مظلوم و برای جلوه‌گری در تمام صحنه‌ها آماده هستند.

بوشهری‌ها پیشتاز در صحنه‌های فرهنگی

فرقی نمی‌کند در عرصه دفاع در برابر انگلیسی‌ها باشد یا عراقی‌ها و حتی آمریکایی‌ها؛ مردم استان همیشه قهرمان بوشهر آمده‌اند، در صحنه‌های فرهنگی و پویش‌هایی از جنس محبت هم پیشتاز هستند، اگر این پویش‌ها با نام شهید سلیمانی هم گره‌ای بخورد انگیزه‌ها را مضاعف می‌کند.

کمک‌های مؤمنانه نمادی از زندگی ایرانی – اسلامی است که در همه زمان‌ها برقرار است، نگه‌داشتن و منتقل کردن آن به نسل‌های آینده کاری بسیار مهم است اگر می‌خواهیم شاهد تباری از جنس پیامبر رحمت و مهربانی باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!