بانوی شریکه الامامی که در روستاها حافظ قرآن تربیت می‌کند

بانوی شریکه الامامی که در روستاها حافظ قرآن تربیت می‌کند
مجتبی عظیمی
0
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

خانم عباسی در دارالقرآن حرم مطهر رضوی مربی بود اما تصمیم گرفت با همسرش در از روستاهای اطراف مانه و سملقان ساکن شود و در آنجا به تربیت حفاظ قرآنی می پردازد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، خانم محدثه عباسی همسر حجت‌الاسلام جلال دبیقی امام محله روستای عشق آباد شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی است. خانم عباسی از اهالی مشهد است و موفق به حفظ کامل قرآن شده و در همین راستا نیز فعالیت‌های خود را ادامه داده است. این زوج که پنج سالی می‌شود زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند نزدیک به دو سال است در این روستا که از مناطق هدف بنیاد علوی نیز هست، ساکن شده اند.

این شریکه الامام از اساتید دارالقرآن حرم مطهر رضوی بود و قرآن آموزان بسیاری را در زمینه روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن تربیت کرده است. او پس از مدتی به همراه همسر خود برای امر تبلیغ به یکی از روستاهای شهرستان اسفراین عزیمت کرد و با همان کیفیت در این منطقه شروع به کار قرآنی کرد.

خانم عباسی تا قبل از کرونا شاگردانی را در حفظ قرآن تربیت کرد و بعضی از شاگردان موفق به حفظ قرآن شدند که در بین آن‌ها حافظ ۹ جزء، ۵ جزء و کمتر به چشم می‌خورد. با شروع کرونا ادامه آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه یافت که دو نفر از شاگردانش توانستند ۱۶ جزء و یک دختر نه ساله حفظ ۲۶ جزء را به پایان رساند.

او بعد از سکونت در روستای عشق آباد نیز فعالیت خود را از سر گرفت و با اشتیاق بانوان و دختران این روستا به آموزش قرآن و حفظ آن روبه‌رو شد و با دور هم جمع کردن آن‌ها تاکنون حافظ ۷ جزء، دو جزء و یک جزء قرآن را تربیت کرده است.
این بانو که دغدغه ترویج فرهنگ قرآن را دارد در مناطق تبلیغی سعی دارد مربی گری را نیز آموزش دهد تا در صورت نبود او این افراد بتوانند کار قرآنی روستا را بر عهده بگیرند.
این بانوی شریکه الامام در کنار کار قرآنی برای کودکان و نوجوانان کلاس نقاشی هم برگزار کرده است تا از این طریق این کلاس‌ها برای نوجوانان و کودکان جذاب شود و علاوه بر این برنامه سرود و برگزاری اردو را نیز داشته است. همچنین او با ایجاد رابطه دوستانه با بچه ها سعی در دلنشین کردن کلاس‌های قرآنی دارد.

او در کنار همسر خود در دیگر امور فرهنگی روستا اعم از برگزاری برنامه‌های مناسبتی روستا را برعهده دارد. فعالیت دیگر خانم عباسی ایجاد حلقه های صالحین در روستای عشق آباد است.
این شریکه الامام شیرینی کار خود را در بازخورد کارهای خود می‌بیند و می‌گوید: وقتی نتیجه مثبت و خوب اقدامات خود را می‌بینم از اینکه توانسته‌ام مثمر ثمر باشم بسیار خوشحال می‌شوم و این از شیرین ترین کارهای من است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!