مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

امام محله، حلقه‌ی وصل اقشار مختلف محله است

امام محله، حلقه‌ی وصل اقشار مختلف محله است
بنیاد هدایت
0
۲۵ دی ۱۳۹۹

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امام محله  بایستی میان فعالان فرهنگی در حوزه مسجد و دیگر گروه‌های فرهنگی محله یک حلقه‌ی وصل باشد و از همه ظرفیت‌ها برای پای‌کار آوردن مردم استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گفت: یکی از اقداماتی که امروز به خوبی دنبال می‌شود، گفتمان امام محله است که هم ضرورت دارد و هم قطعاً آثار و برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما از آغازین روزهای انقلاب اسلامی به خوبی نقش اساسی مسجد و امام مسجد را در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شاهد بودیم،  باز هم اگر بخواهیم در ترویج فرهنگ اصیل اسلام ناب موفق باشیم و جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیریم،‌ باید نقش مساجد و امام محله‌ها را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: امروز شرایط کشور خیلی با دهه‌های شصت و هفتاد متفاوت است، حمله‌ی دشمن فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است. از این‌رو باید از ظرفیت‌های مسجد و امام محله به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مساجد نباید محدود به یک جغرافیای محدود شود و تمام کسانی که صدای بلندگوی مسجد را می‌شنوند بایستی از تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مسجد بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: جفا است که فعالیت‌های مسجد را محدود به نماز جماعت کنیم، باید کاری کرد که وقتی مردم به مسجد محله‌ی خودشان مراجعه می‌کنند به یاد مسجد تراز اسلامی بیفتند.

وی ادامه داد: اگر مسجدی بخواهد جایگاه اساسی خودش را پیدا کند، یعنی مسجد تراز اسلامی و انقلابی بشود، بایستی یک امام توانمند و قوی داشته باشد، نه صرفاً یک پیش‌نماز و امام جماعت باشد.

حجت‌الاسلام رضایی تأکید کرد: اگر امام محله توانمند، فعال و اثرگذار باشد، نه‌تنها آن محله از خدمات آن امام بهره‌مند می‌شود، سایر محلات هم از برکات یک مرکز فرهنگی به نام مسجد بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک امام محله موفق ادامه داد: آشنایی با مسائل روز، دشمن‌شناسی،‌ بصیرت انقلابی، مدبر بودن، صبور بودن، برنامه‌ریز بودن و تلاشگر برای حل اختلافات میان مردم از ویژگی‌های یک امام محله موفق است.

حجت‌الاسلام رضایی بیان داشت: امام محله  بایستی میان فعالان فرهنگی در حوزه مسجد و دیگر گروه‌های فرهنگی محله یک حلقه‌ی وصل باشد و از همه ظرفیت‌ها برای پای‌کار آوردن مردم استفاده کند.

وی ادامه داد: ساماندهی مراکز نیکوکاری و خیریه،‌ توسعه خدمات اجتماعی و حمایتی در محله و … سبب می‌شود که فعالیت‌های امام محله گسترش پیدا کند و افراد بیشتری جذب مسجد شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!