روایتی از فعالیت‌های یک بانوی شریکة الامام؛

از برگزاری پویش عفاف و حجاب برای دختران روستا تا رفع اختلافات ۲۵ زوج جوان

از برگزاری پویش عفاف و حجاب برای دختران روستا تا رفع اختلافات ۲۵ زوج جوان
مجتبی عظیمی
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

راه‌اندازی پویش عفاف و حجاب توسط شریکه الامام روستای سالاری و روستاهای مجاور موجب آشنایی و ترغیب دختران کودک و نوجوان با حجاب شده و از این طریق بسیاری از آنان علاقه مند به حجاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، خانم فاطمه تیجانی همسر حجت‌الاسلام علی تیجانی امام روستای سالاری در بخش میان‌جلگه از توابع شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی است و به مدت پنج سال است برای تبلیغ به این روستا عزیمت کرده اند.


این بانو خود مادر سه فرزند است و به زودی فرزند چهارم او نیز به دنیا خواهد آمد و این موضوع نه تنها او را از خدمت کردن در کنار همسرش باز نمی‌دارد بلکه او مصمم تر به فعالیت می‌پردازد و در زمینه های مختلف توانسته همسر خود را همراهی کند و بسیاری از مشکلات اهالی روستا به واسطه حضور آن‌ها حل شده است.
کودک همسری و تفاوت سنی بسیار بین زوجین یکی از عوامل موجود در اختلافات خانوادگی و ایجاد طلاق در این روستا بود، خانم تیجانی و همسرش با ورود به این موضوع با برپایی جلسات مشاوره به بیش از سی زوج راهنمایی‌های لازم را ارائه دادند و توانستند بین ۲۵ زوج سازش ایجاد کنند.

برگزاری پویش عفاف و حجاب یکی از اقدامات موفق این شریکه الامام در روستای سالاری و روستاهای مجاور بود، پویشی که در آن بیش از ده چادر و تعداد بسیار زیادی ملزومات حجاب اعم از روسری، جوراب و … به دختران کودک و نوجوان اهداء شد که از این طریق دختران با حجاب اسلامی آشنا شدند.
علاوه بر این خانم تیجانی به صورت هفتگی با برگزاری کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و بیان احکام توانسته دختران را بیش از پیش با مسجد مأنوس کند.
این بانو در کنار فعالیت‌های فرهنگی، برای جذب هرچه بیشتر بانوان و دختران و همچنین ایجاد اشتغال برای آنان با دعوت از مربی توانسته کلاس کیک پزی و هنرهای دستی برگزار کند که از این طریق بعضی از بانوان به اشتغال رسیده‌اند.


خانم تیجانی در زمینه کمک‌های مؤمنانه همراه همسرش بوده، آن‌ها در بدو ورود به این روستا خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده اند و ۲۵ خانواده را تحت پوشش قرار داده‌اند و از طریق خیرین و کمک‌های مردمی در چند مرحله بسته‌های غذایی و حمایتی را بین آن‌ها توزیع کرده‌اند.
فعالیت و خدمت‌رسانی در قامت یک شریکه الامام سختی‌ها و شیرینی های خود را دارد که خانم تیجانی در این باره می‌گوید: شریکه الامامی تماما برکت است و شیرینی و همین که در کنار مردم برای رضای خدا و امام زمان(عج) گام برمی‌داریم برای ما کافی است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!