موفقیت امام و اهالی محله در گره‌گشایی از مشکلات با راه اندازی مؤسسه خیریه؛

اهالی این محله هر ماه جهیزیه لازم برای زندگی یک زوج را تأمین می‌کنند

اهالی این محله هر ماه جهیزیه لازم برای زندگی یک زوج را تأمین می‌کنند
نعلبندی
0
۰۹ خرداد ۱۴۰۲

حاج آقا عاشوری از زمره طلبه‌هایی است که تبلیغ عملی را برگزیده و با اقدامات خیرخواهانه خود و با دستگیری از مردم و نقش آفرینی در کف میدان سعی کرده مردم را نسبت به دین و لباسی که بر تن دارد خوش بین نماید.
او نه تنها خود را به‌واسطه لباسی که برتن کرده برتر از دیگران نمی‌بیند و به نوعی خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌داند، بلکه قرار گرفتن در کسوت روحانیت را فرصتی برای خدمت به خلق الله کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سعید عاشوری روحانی جوانی که متولد سال ۱۳۷۲ و اهل شهر اراک استان مرکزی است و اکنون در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر به عنوان امام جماعت مشغول به فعالیت است.


او از سال ۱۴۰۰ به عنوان روحانی، فعالیت خود در منطقه تبلیغی کنونی را آغاز کرد و طی این مدت اقدامات ارزشمندی توسط او در این محله انجام گرفته است.
این طلبه فعال تا پیش از این نیز به عنوان مبلغ در مدارس و ارگان های نظامی فعالیت داشت و در واقع از سال ۱۳۹۳ فعالیت و تبلیغ خود را از مدارس آغاز کرد و شروع تبلیغ او در مساجد و در مناطق محروم نیز به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد.
مسجد کنونی او از مساجد نوساز و نیمه کاره است که حاج آقا عاشوری در این یک سال و نیم حضور خود در محله سعی کرده بنای داخلی مسجد را برای نمازگزاران فضاسازی کند و اقلام مورد نیاز مسجد از جمله سیستم صوتی و … را نیز فراهم کرده است.
این امام جماعت پرتلاش همچنین سعی در ارتقاء کیفیت برنامه‌ها داشته و جذب جوانان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.


این طلبه تلاشگر طی مدت فعالیت خود، در جذب افراد به مسجد موفق عمل کرده و جمعیت چشمگیری را جذب برنامه‌های مسجد کرده است.
او برای دعوت از اهالی محله به مسجد، چندین برنامه با شکوه در سطح محله برگزار کرد و جشن‌هایی را ویژه نمازگزاران، نوجوانان و نونهالان در ماه ذی الحجه، عید غدیر و ولادت حضرت زهرا(س) کلید زد که حدود ۱۵۰ کودک و نوجوان در این برنامه‌ها شرکت می‌کردند و برای خانواده‌ها نیز در فرهنگسرای منطقه جشن خانوادگی برگزار کرد و بدین شیوه سعی کرد میان مردم و مسجد پیوندی برقرار کند.

حجت الاسلام عاشوری علاوه بر این اقدامات، مسئول مؤسسه خیریه کریم آل طاها(ع) نیز می‌باشد؛ مؤسسه‌ای که در سال ۱۳۹۹ به عنوان برترین مؤسسه خیریه استان و در سال ۱۴۰۰ نیز جزو ۵ خیریه برتر استان مرکزی انتخاب شد.
در این مؤسسه تقریبا ماهی یک سری جهیزیه به خانواده‌های کم بضاعت اعطا و کمک هزینه درمان بیماران و کمک هزینه خرید وسایل خانگی نیز به نیازمندان پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام عاشوری به طور کلی سالانه حدود ۱۵ سری جهیزیه به زوجین کم بضاعت تقدیم می‌کند و به توزیع پوشاک و لوازم التحریر و کفش به صورت مناسبتی و به فراخور زمان و با توجه به فرا رسیدن ایام تحصیلی و عید نوروز و… نیز می‌پردازد.
او همچنین به صورت فصلی و مناسبتی سبد غذایی برای مستمندان تهیه می‌کند و اعتبارات مالی مؤسسه خیریه خود را نیز صرفا از طریق کمک‌های مردمی فراهم می‌کند.
این امام‌ محله افزون بر این سال‌هاست که یک گروه جهادی را نیز تشکیل داده که این گروه نیز یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی استان مرکزی محسوب می‌شود.
جای حاج آقا عاشوری فقط در مسجد و محله تبلیغی‌اش نیست، بلکه او خود را موظف به رسیدگی به کلیه یاری طلبان شهر کرده و حتی از امام محله بودن هم فراتر رفته است.
منطقه تبلیغی کنونی او منطقه کم برخورداری نیست، بلکه عمده اهالی آن از لحاظ اقتصادی توانمند هستند اما این مسئله موجب نشده که او از نیازمندان شهر غافل شود و خود را در قبال آنان مسئول نداند؛ بنابراین از فرصت حضور خود در این منطقه بهره گرفته و منابع مالی از این محله جمع آوری و صرف نیازمندان مناطق آسیب پذیر شهر می‌کند و در کنار این کار آسیب منطقه خود را نیز که بدحجابی و دیگر مسائل اعتقادی است پیگیری می‌نماید.
تخصص اصلی حجت الاسلام عاشوری در علوم اعتقادی است، بنابراین به انجام کار اعتقادی و ریشه‌ای نیز مشغول است و در مؤسسه کلام خاتم النبی(ص) که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فعال است، فعالیت می‌کند و سعی دارد افراد محله تبلیغی خود را که چندان درگیر مشکلات مالی نیستند به سمت اعتقاد به خدا و پای بندی به دین بکشاند و در این راستا در این مؤسسه به مباحثی همچون ادیان شناسی و نقد ادیان مختلف و شیعه شناسی می‌پردازند که این کار مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.
این مرد دغدغه‌مند درباره هدف خود از ایجاد مؤسسه خیریه و انجام فعالیت‌های نیکوکارانه می‌گوید: در تمامی روایات اهل بیت(ع) و قرآن که برنامه جامع زندگی ما را بیان کرده است، بعد از انجام واجبات هیچ عملی بالاتر از کمک به دیگران دانسته نشده و بعد از انجام اعمال عبادی شخصی، به دستگیری از دیگران بسیار سفارش شده است؛ ضمن این‌که وقتی مردم در جامعه ببینند کسی که حرف از دین می‌زند خودش نیز وسط میدان است و دغدغه مردم را دارد، امر به معروف عملی صورت می‌گیرد و مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!