گره گشایی از مشکلات خانواده‌ها/ این امام محله به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند

گره گشایی از مشکلات خانواده‌ها/ این امام محله به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند
مجتبی عظیمی
0
۰۸ خرداد ۱۴۰۲

حجت الاسلام مولایی در کنار همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کند تا در قامت طبیب دوار بطبه پای درد و دل مردم بنشیند و گره گشای مشکلات‌شان باشد؛ او به خانه‌های تک تک دانش آموزان روستا سر می‌زند و پیگیر مشکلات فردی و خانوادگی آن‌ها می‌شود؛ طرحی که در بین مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام جواد مولایی امام روستای سنگستان در شهرستان همدان است؛ بیش از یک سال در امر تبلیغ دین، معارف اهل بیت(ع) و خدمت رسانی به مردم روستا تلاش می کند.

حجت الاسلام مولایی در کنار برنامه های نماز جماعت و برگزاری مراسمات یک شب در میان برنامه قرائت قرآن و بیان ترجمه بخشی از آیات کلام الله را در مسجد دارد و در سایر شب ها نیز به بیان مباحث احکام، اخلاق و سخنرانی های معرفتی می پردازد.

برنامه سخنرانی های معرفتی در ایام ماه مبارک رمضان نیز در نوبت صبح و ظهر در مسجد برقرار بود که در کنار آن برنامه های قرائت قرآن نیز رونق بخش مسجد شده بود.

حجت الاسلام مولایی برای نوجوانان و دانش آموزان روستا نیز برنامه دارد؛ او روزی ۲ ساعت از وقت خود را در دبستان روستا سپری می کند و در بین دانش آموزان حضور پیدا می کند. در کلاس های‌شان برنامه دارد و به سؤالات آن ها پاسخ می دهد.

برگزاری کلاس های قرآنی و تربیتی برای نوجوان در مسجد نیز برقرار است و در کنار مباحث اخلاقی و معرفتی برنامه های تفریحی و ورزشی مانند فوتبال به صورت هفتگی پذیرای نوجوانان و جوانان روستاست و قریب به ۴۰ نفر از بچه های روستا در این کلاس ها حضور پیدا می کنند. سر سفره معارف مسجد می نشینند و اوقات فراغت خود را با بچه های مسجد سپری می کنند. عجین شدن برنامه های معرفتی و اخلاقی با برنامه های ورزشی و جذاب در سایه سار مسجد می تواند مانع بسیاری از انحرافات و آسیب های اجتماعی شده و آینده ای درخشان را برای نوجوانان مسجدی رقم بزند.

این امام روستا با مردم نیز ارتباط خوبی دارد و تلاش می کند تا در قامت طبیب دوار بطبه پای درد و دل مردم بنشیند و گره گشای مشکلات‌شان باشد؛ او به خانه های تک تک دانش آموزان روستا سر می زند و پیگیر مشکلات فردی و خانوادگی آن ها می شود؛ طرحی که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام مولایی در بین جوانان نیز حضور دوستانه ای دارد و در برنامه های کوهنوری و اردوهای مختلف به اتفاق جوانان شرکت می کند؛ برگزاری هیئت هفتگی نیز محفلی معنوی و دوستانه برای کنار هم نشستن جوانان و مردم روستا با این امام روستاست.

بیش از ۳۰ خانواده نیازمند روستا نیز تحت پوشش مسجد هستند و با کمک مردم هر چند ماه یکبار بسته های معیشتی و گوشت قربانی بین آن ها توزیع می شود؛ با کمک اهل مسجد جهیزیه نوعروس نیازمندی نیز در  سال گذشته  تأمین شد و به خانه بخت رفت.

امام روستا در برابر آسیب های اجتماعی نیز دغدغه مند است و برای کاهش آن تلاش می کند؛ ۴ خانواده که در شرف طلاق بودند با پیگیری ها و دلسوزی های حجت الاسلام مولایی به صلح و سازش رسیده اند و  تعدادی از معتادین نیز برای ترک به کمپ فرستاده شده اند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!