به همت بانوی شریکة الامام و در راستای طرح جوانی جمعیت صورت گرفت؛

اجرای ایده مهد شیشه‌ای در مسجد و محیط‌های فرهنگی

اجرای ایده مهد شیشه‌ای در مسجد و محیط‌های فرهنگی
مجتبی عظیمی
0
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

خانم نجفی دلیر شریکه الامامی که در حوزه جمعیت فعالیت‌های خوبی دارد و یکی از دغدغه‌های خود را حمایت از خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری می‌داند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، معصومه نجفی دلیر از مبلیغن حوزه جمعیت و شریکه الامام حاج آقا حجتی پور در استان قم است، وی که خود دارای ۵ فرزند است بهترین روش تبلیغی برای جمعیت جوان را پیروی از تأکیدات و منویات رهبر انقلاب در حوزه فرزندآوری می‌داند و در این زمینه خود در پرورش و تربیت فرزندان تلاش فراوانی دارد.
این شریکه الامام که در شهری به دور از پدر و مادر زندگی می‌کند با همه مشکلات توانسته در کنار تربیت فرزندان به تحصیل نیز ادامه دهد و در مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر علوم قرآن‌کریم، مدارج علمی را کسب نماید.
وی توجه به منویات رهبری در مورد جوانی جمعیت را امری مهم و ضروری برمی‌شمارد و در پایگاه مساجد و در مناسبت‌های مختلف در خصوص جوانی جمعیت به سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره می‌پردازد.
خانم نجفی دلیر بیش از ۵ سال است که در مسجد مقدس جمکران فعالیت‌های تبیینی و تبلیغی را برای بانوان دنبال می‌کند و از احکام شرعی در خصوص سقط جنین و یا مرتبط با روابط زوجین پیرامون فرزندان برای مخاطبین در دوره‌های آموزشی سخن می‌گوید.
وی توانسته طرح‌ها و ایده‌های خوبی را در مسجد قمر بنی هاشم در قم و پایگاه ام‌البنین(س) ارائه دهد و در زمینه فرزند آوری نیز یک سری جلسات با خواهران در مورد ارائه ایده هایی در جهت رفع موانع و مشکلات فرزند آوری داشته است.
این شریکه الامام بر این باور است که مسئولان باید به طور جدی به حمایت از فرزندآوری بپردازند و برای خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا زمینه تأمین مسکن با شرایط مناسب را فراهم کنند تا انگیزه لازم را برای فرزند آوری به همراه داشته باشد.
وی بحث مسکن را یکی از مشکلات اساسی در جهت فرزندآوری می‌داند که اگر برطرف شود می‌تواند گامی مهم در تشویق خانواده‌ها به سمت و سوی جمعیت جوان باشد به خصوص اینکه یک عشق مادری در زنان ایرانی وجود دارد اما گاهی به دلیل شرایطی چون فقدان مسکن و مشکلات مالی، برخی از بانوان روی عشق مادری پا می‌گذارند.
خانم نجفی دلیر همچنین عدم استقبال برخی از محیط‌ها از فرزندان را یکی از عوامل مهم در ایجاد موانع پیش پای خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری می‌داند، به خصوص اینکه محل کار و تحصیل فاقد مهد است و یا فاصله زیادی میان محل کار و مهد وجود دارد.
وی با ارائه ایده ای در خصوص مهد شیشه‌ای در مساجد و محیط‌های فرهنگی بر این باور است که می‌توان با شکل گیری این مهدها، خانواده‌ها در محیط به فعالیت بپردازند و فرزندان را نیز ببینند.
این ایده اگر چه در برخی از مساجد دنبال شد اما می‌تواند به عنوان یک ایده فراگیر بخشی از دغدغه مادران شاغل و یا مشغول به تحصیل را رفع نماید و نقطه قوتی در فرزندآوری باشد.
همچنین تولید محتواهای علمی و قراردادن در اختیار مبلغین حوزه جمعیت را یکی از نیازهای مهم می‌داند چراکه محتواهای تبلیغی ناب و به روز همراه با کارهای گرافیکی می‌توان تأثیر بیشتری در ترویج فرهنگ فرزندآوری و ارتقای آگاهی خانواده‌ها داشته باشد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!