حجت الاسلام قمی در مجلس مطرح کرد:

کدام طلبه، کیوسک ناجا را جمع کرد؟

کدام طلبه، کیوسک ناجا را جمع کرد؟
بنیاد هدایت
0
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام قمی در صحن علنی مجلس از وضعیت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گزارشی ارائه کرد و از فعالیت طلبه‌ای گفت که با تلاش‌هایش در یک منطقه موجب کاهش آسیب اجتماعی شد؛ به حدی که باعث حذف کیوسک نیروی انتظامی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز یکشنبه ۲۵ خردادماه با حضور در صحن علنی مجلس از وضعیت برنامه های فرهنگی و مذهبی کشور به نمایندگان مجلس گزارشی ارائه کرد.

طلبه‌ای که با ماهی ۹۵۰ هزار تومان یک محله را متحول کرد

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در اجتماعات مختلف مردمی از جمله در سکونتگاه‌های غیرمجاز یادآور شد: طلبه‌ای با ماهی ۹۵۰ هزار تومان از طرف ما به این مناطق می‌رود و حدود ۸ سال است که برای مردم کار می‌کند و دریافتی‌اش همین است و منبع درآمد دیگری هم ندارد. در موردی نیروی انتظامی به من نامه زده و از حضور یک روحانی در یک منطقه تشکر کرده و گفته است در یک و سال نیمی که این آقا آمده، بزه و آسیب اجتماعی کم شده و حتی نیازی به باقیمانده کیوسک نیروی انتظامی نیست. ما می‌بینیم یک عنصر فرهنگی خدوم با کمترین پشتیبانی مسئله امنیتی را حل می‌کند پس باید روی ظرفیت فرهنگ حساب کنیم.

طلبه‌ای که حجت‌الاسلام قمی در صحن علنی مجلس از او یاد کرد، حجت‌الاسلام حسین صادقی‌فر، امام محله کوی مهرگان شهرستان نکا در استان مازندران است. امام محله‌ای که با فرهنگ‌سازی و بهبود امنیت منطقه، باعث جمع شدن کیوسک ناجا شد.

طلبه‌ای که در  ۱۵ ماه «کولی‌آباد» را امن کرد

حجت‌الاسلام مهدی روحی، مسئول پیگیری پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی درباره این طلبه به خبرنگار ما گفت: حجت‌الاسلام صادقی‌فر، اهل شهرستان نکاست که حدود ۱۵ ماه است در این محله که به «کولی‌آباد» شناخته می‌شود، مستقر شده است. در ابتدای ورود در معبر ورودی این محله یک کیوسک آهنی نیروی انتظامی قرار داشت که ورود و خروج مردم را بررسی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این طلبه با خانواده در این منطقه مستقر شده است، تصریح کرد: این طلبه به عنوان امام محله در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مستقر شده و پایگاه سلامت اجتماعی و بهداشتی را برای مردم ایجاد کرده است.

گرفتن شناسنامه برای بچه‌های بی‌هویت محله

روحی اضافه کرد: حجت‌الاسلام صادقی‌فر با پیگیر‌ی‌های صورت گرفته از مسئولین شهرستان توانسته مشکل آسفالت شدن معابر محله را برطرف کند و سپس معضل فاضلاب را مرتفع کرده است. او برای برخی از بچه‌های بی‌هویت این محله شناسنامه تهیه کرده است و امکان حضور آنان در مدارس برای تحصیل را مهیا کرده است.

مسئول پیگیری پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این طلبه با کمک جوانان این محله پایگاه بسیج راه‌اندازی کرده و توانسته با این مهم امنیت محله را تأمین کند، تصریح کرد: برای زنان منطقه کارگاه دارقالی ایجاد کرده است تا بتوانند با آموختن این مهارت برای اشتغال خود زمینه‌سازی کنند.

وی اضافه کرد: او با توجه به مشکل اعتیاد میان اهالی منطقه، کمپ ترک اعتیاد راه‌اندازی کرده است تا جوانان ترک کنند و برای ارائه مباحث اعتتقادی و روانشناسی خود شخصاً در کمپ حضور پیدا می‌کند و بعد از ترک نیز زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرده است.

روحی تصریح کرد: این طلبه در مسجد، میز خدمت ایجاد کرده و مسئولین مختلف استانی و شهرستانی حضور پیدا می‌کنند و پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم هستند. همچنین در مسجد، نمایشگاه دستاوردهای تولید شده اهالی محل در زمینه آهنگری که شغل رایج آن‌هاست، ایجاد شده است و مهد کودکی نیز برای حضور کودکان و ارائه محتواهای تربیتی برای آنان مهیا شده است.

برنامه اردویی برای تمام اهالی روستا

مسئول پیگیری پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حجت‌الاسلام صادقی‌فر یک برنامه اردویی، تفریحی و رفاهی مستمر به صورت فصلی یا ماهانه برای مردم منطقه برگزار می‌کند که در یک روز تمام اهالی در پارک، کوهستان یا جنگل گردهم جمع می‌شوند. برای خانواده‌ها به خصوص زنان کلاس معرفتی و مشاوره برگزار می‌کند.

وی افزود: این طلبه جهادگر دید و بازدیدهای متناوب از خانواده‌ها دارد و در زمان بیماری از آنان عیادت می‌کند و در ایام کرونا نیز برای مردم بسته‌های ارزاق تهیه و توزیع کرد.

روحی گفت: مجموعه این فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و معنوی از سوی حجت‌الاسلام صادقی‌فر موجب شده است که کیوسک نیروی انتظامی از این منطقه جمع‌آوری شود.

این فیلم را در مورد فعالیت‌های این روحانی مشاهده کنید:

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!