امام‌ محله‌ای که در کنار کمک به نیازمندان برای حفظ عزت آنها نیز تلاش می‌کند

امام‌ محله‌ای که در کنار کمک به نیازمندان برای حفظ عزت آنها نیز تلاش می‌کند
مجتبی عظیمی
0
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

در جایی که درد فقر و نداری و نیازمندی با احساس خجالت کشیدن از نداشتن و محتاج بودن همراه می شود و برخی از نیازمندان با سیلی صورت خورد سرخ نگه می‌دارند؛ حجت الاسلام سهرابی در کنار فعالیت‌های حمایتی و تقدیم بسته‌های معیشتی به نیازمندان تلاش می‌کند تا کمک‌های مسجد به نیازمندان در خفا و شبانه صورت بگیرد تا بلکه از درد فقر بکاهد و از عزت شان نکاهد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسین سهرابی امام روستای اوچ تپه ملایر در  استان همدان است. او ۵ سال است در این روستا حضور دارد و بیش از ۲۰ سال است که عمر خود را در راه تبلیغ دین و نشر معارف دینی و خدمت به مسجد و مردم صرف کرده است.

اقامه ۲ وعده نماز جماعت و بیان احکام و مباحث اخلاقی و معرفتی از برنامه‌هایی است که به صورت مستمر در مسجد برگزار می‌شود؛ همچنین با توجه به اینکه او فرمانده پایگاه مقاومت مسجد نیز هست، برنامه‌های مسجد صاحب الزمان(عج) در مناسبت های ملی و مذهبی، رونق خوبی دارد.

بیش از ۴۰ خانواده تحت پوشش مسجد این روستا هستند و این امام روستا حتی گاهی بسته های معیشتی را شبانه بین مردم نیازمند توزیع می کند تا هم کمک نیازمندان کرده و هم آبروی آنها محفوظ باشد.

او با جمع آوری کمک های مردمی و زکات اهالی روستا و با همراهی کمیته امداد، بسته های معیشتی برای خانواده های تحت پوشش فراهم می کند و با کمک خیرین ملایری آبگرمکن و برخی لوازم خانگی دیگر به افراد نیازمند هدیه کرده است.

حجت الاسلام سهرابی با رایزنی اداره اوقاف نیز توانسته است شرایط درمان و دارو رایگان برای برخی از بیماران نیازمند فراهم کند؛ گاهی نیز خودش واسطه ازدواح جوانان هم شده است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با راه اندازی کاروان های زیارتی قم و مشهد در این روستا زمینه تسهیل سفر زیارتی برای آرزومندان زیارت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) را فراهم کرده است.

دغدغه کاهش آسیب های اجتماعی این امام باعث شده تا خود در چندین پرونده طلاق شخصا پیگیری کرده و تا حد امکان مانع از فروپاشی خانواده ها شده است؛ با دلسوزی های او  یک زوجی که ۲ سال از هم جدا شده بودند، به صلح و سازش رسیدند و زندگی دوباره خود را شروع کردند. همچنین با همت او صلح و سازش بین دو طایفه که به خاطر قتل اختلاف پیدا کرده بودند برقرار شد و زمینه اختلاف از بین رفت. تلاش برای کاهش اعتیاد و  مقابله با مواد فروشی از دیگر اقدامات این امام محله است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!