شریکه الامام دهه هشتادی که برای ماه عسل، مناطق محروم را انتخاب کرد و در آنجا ماندگار شد

شریکه الامام دهه هشتادی که برای ماه عسل، مناطق محروم را انتخاب کرد و در آنجا ماندگار شد
نعلبندی
0
۱۵ خرداد ۱۴۰۲

زوج جوانی که زندگی در مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی را به جای زندگی در کنار خانواده‌های خود انتخاب کردند و حتی ماه عسل زندگی‌ مشترک‌شان را هم در این مناطق سپری کردند و حالا نزدیک به پنج سال است در این مناطق مانده‌اند و از مشکلات مردم گره گشایی می‌کنند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مطهره آبیاری شریکه الامام دهه هشتادی از اهالی تربت حیدریه استان خراسان رضوی و همسر حجت‌الاسلام محمدرضا احراری است که پابه‌پای همسرش برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند و زندگی در روستا را به زندگی در شهر و کنار خانواده ترجیح داده است.
این زوج که حالا دارای دو فرزند هستند، قریب به سه سال در روستاهای مرزی و محروم شهرستان نهبندان در عرصه خدمت رسانی به مردم در حال تلاش بودند و اکنون دو سالی است که در روستای خوان از توابع درمیان بخش قهستان ساکن شده‌اند.
این شریکه الامام فعالیت‌های زیادی در مناطق تبلیغی داشته و به گفته خود به دلیل اینکه دهه هشتادی است فاصله سنی کمی با دختران نوجوان و جوان دارد و به همین دلیل توانسته با آن‌ها رابطه خوبی برقرار کند.

او در دارالقرآن روستا جلسات قرآن را با هدف آموزش و انس نوجوانان با قرآن برگزار می‌کند‌ که در این باره می‌گوید: در ابتدای برگزاری جلسات قرآن و کلاس‌ها کودکان و نوجوانانی بودند که حتی توان روخوانی قرآن را نداشتند، اما به لطف خدا حالا بعد از گذشت چند ماه به راحتی و روان قرآن را تلاوت می‌کنند. علاوه بر این او همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات جزءخوانی قرآن را با حضور بانوان و دختران جوان و نوجوان در روستا برپا کرده است.
این بانوی شریکه الامام برای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به حضور در کلاس‌های قرآنی، برنامه های هنری و ورزشی را نیز برگزار می‌کند، کلاس‌هایی مانند بافتنی، نقاشی و بیان احکام، یا حضور در خانه ورزش به صورت هفتگی از جمله این برنامه‌هاست.
یکی از سنت‌های پسندیده در ماه مبارک رمضان برپایی سفره‌های ساده افطاری در مساجد است، خانم آبیاری و همسرش دو سال است که با کمک اهالی و خیرین با آغاز ماه مبارک رمضان سفره افطاری ساده در مسجد می‌گسترانند، که این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان امسال ادامه داشت.


در سفره کریمانه افطاری این منطقه از ۱۵۰ تا ۴۰۰ نفر با افطاری ساده و بعضی شب‌ها با غذای گرم پذیرایی شده است.
این زوج پر دغدغه در زمینه کمک‌های مؤمنانه هم فعالیت دارند و در ایام کرونا که در روستای حسین آباد نهبندان ساکن بودند توانستند با کمک خیرین و نهادهای حمایتی سبد غذایی و کمک نقدی به دست نیازمندان و اهالی روستا برسانند، در روستای خوان نیز به همین روال کمک رسانی را ادامه دادند و بسته‌های غذایی را تهیه و میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.
خانم آبیاری و همسرش با تهیه دار بافت حوله و اهدا به خانواده‌های بی سرپرست و زنان بد سرپرست و فروش در فروشگاه محصولات صنایع دستی موفق شدند کمک خوبی به آن‌ها داشته باشند.
مهمترین عاملی که باعث شده او بتواند دوری از خانواده و سختی زندگی در روستا را تحمل کند، لطف خدا و همراهی همسرش است که در صحبت‌های خود قدردان این همراهی خوب همسرش می‌باشد.
خانم آبیاری شریکه الامام بودن را از شیرین‌ترین و لذت بخش ترین اتفاقات زندگی خود می‌داند و می‌گوید: کنار مردم بودن و همراهی آن‌ها و دیدن مشکلات‌شان و حل آن بسیار شیرین و امید بخش است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!