گزارشی از فعالیت های امام محله شهرستان بندر امام در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام)

گزارشی از فعالیت های امام محله شهرستان بندر امام در مسجد امام حسن مجتبی(علیه السلام)
بنیاد هدایت
0
۱۶ دی ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام محمدی، ضمن اشاره به فعالیت های مختلفی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بندر امام خمینی (ره) انجام می شود این مسجد را یکی از مساجد موثر در منطقه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام عبدالفتاح محمدی، امام محله شهرستان بندر امام خمینی(ره) گفت: مسجد امام حسن مجتبی(ع) را یکی از مساجد فعال بندر امام خواند و اظهارداشت: مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک دستغیب بندر امام، در سال ۱۳۶۷ ساخته شد و از همان زمان تاکنون محل رفت‌وآمد نیروهای مؤمن و انقلابی بوده است.

وی افزود: این مسجد شامل یک پایگاه بسیج، هم برای برادران و هم برای خواهران است که نیروهای بسیجی به‌صورت فعال و مستمر در آن فعالیت دارند و علاوه بر آن نیز یک کانون فرهنگی و هنری و یک پایگاه اجتماعی نیز در این مسجد مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام محمدی، گفت: پایگاه اجتماعی که در این مسجد تشکیل‌شده در چهار بخش تدارکات، فرهنگی، جهادی و امور خیریه مشغول فعالیت است. در قسمت تدارکات، جوانان مؤمن و انقلابی تمرکز خود را بر روی امورات مربوط به مسجد، شامل تعمیرات و تأسیسات مسجد، نظافت مسجد و اموری از این قبیل گذاشته‌اند و به نحو احسن آن را انجام می‌دهند.

 وی ادامه داد: بخش فرهنگی عهده‌دار برگزاری مراسمات ملی و مذهبی است. در کنار این عیادت از بیماران، برگزاری نمازهای یومیه به‌صورت جماعت، برگزاری کلاس‌های احکام و یاددهی مسائل شرعی ازجمله اقدامات بخش فرهنگی است. دو بخش دیگر به نام امور جهادی و امور خیریه وجود دارد که کارهای مرتبط با این دو موضوع را انجام می‌دهند.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: در شهرک دستغیب شهرستان بندر امام، ۱۳ حسینیه و یک مسجد وجود دارد که حضور مستمر و فعال در جریانات فرهنگی این شهردارند، ازجمله اقداماتی که توسط این حسینیه‌ها و مسجد انجام‌شده می‌توان به تشکیل موکب‌هایی در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) و حضور پرشور در جریان سیل و آب‌گرفتگی اخیر بندر امام اشاره کرد.

وی ادامه داد: اما مردم شهرستان بندر امام از کمترین امکانات برخوردار هستند ولی همواره در پشت رهبری و نظام ایستاده‌اند و از مسئولین مرتبط انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر مشکلات این شهرستان را حل نمایند. تربیت جوانان با تشکیل کلاس‌هایی مستمر از دیگر فعالیت‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) است و این مسجد توانسته با برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی و جهادی جوانانی انقلابی تحویل جامعه دهد.

حجت‌الاسلام محمدی، گفت: یکی از کارهایی که مسجد امام حسن مجتبی(ع) در آن حضورداشته است تعمیر منازل نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و تشکیل صندوقی جهت کمک  به نیازمندان بوده است. همچنین باهمت این مسجد اخیراً جلسه‌ای با حضور مسئولین کشوری برگزار و مقرر شد که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۰۰ عدد لوازم‌التحریر کامل به دانش آموزان کم برخوردار اهدا شود.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: در بخش خواهران مسجد امام حسن مجتبی(ع) حضور موفقی داشته به‌گونه‌ای که چند سال است که پایگاه بسیج معصومیه این مسجد به‌عنوان نمونه استانی معرفی می‌شود. پایگاه بسیج خواهران این مسجد با جذب خواهران انقلابی به برگزاری کلاس‌های خانگی و برنامه‌های قرآنی و آشنایی با احکام و مسائل شرعی می‌پردازد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!