با محوریت بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز؛

نخستین دوره توانمندسازی شبکه امامان همدان برگزار شد+فیلم

نخستین دوره توانمندسازی شبکه امامان همدان برگزار شد+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۱ خرداد ۱۴۰۲

اولین دور از سلسله نشستهای توانمندسازی شبکه امامان استان همدان مزین به نام روحانی شهید مصطفی قاسمی با حضور ۲۵ نفر از امامان شاخص شهرستان بهار و شهرهای مهاجران و لالجین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست دو روزه شهید قاسمی با هدف توانمندسازی امامان محله و روحانیون مستقر استان همدان در  قم برگزار شد.

حجت الاسلام شرنجانی راهیار بنیاد هدایت در استان همدان در تشریح برنامه های این نشست اظهار داشت: اولین مرحله از دوره های توانمندسازی شبکه امامان و روحانیون مستقر استان همدان یکشنبه و دوشنبه این هفته با حضور جمعی از امامان شاخص همراه بود. قرار است این نشست به صورت دوره ای و ۲ هفته در میان با حضور امامان شهرستان های مختلف استان همدان ادامه پیدا کند.

وی بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را نخستین برنامه این نشست عنوان کرد و گفت: این دوره با حضور ۲۵ نفر از امامان شاخص شهرستان بهار و شهرهای لالجین و مهاجران برگزار شد. در این دوره میزبان امامان جمعه لالجین و مهاجران نیز بودیم که پس از بازدید از نمایشگاه در گعده هایی که با موضوع محتوای نمایشگاه بود شرکت کردند و به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.

راهیار بنیاد هدایت ادامه داد: دومین روز از برنامه های نشست نیز با سخنرانی حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت آغاز شد که به بیان شاخصه های امام از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و در ادامه نیز کارگاهی با ارائه حجت الاسلام مداح برگزار شد و پس از آن امامان در گعده های حل مسئله شرکت کردند و پایان بخش برنامه ها نیز نشست صمیمی با حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت بود.

وی با بیان اینکه محوریت برنامه ها در این نشست با امامان شاخص است، ابراز داشت: امامان شاخص نیز با شبکه های امامان در محل خود گعده و ارتباط دارند و توانسته ایم شبکه هدایت را با همکاری حجت الاسلام فرهمند در شهرستان بهار و حجت الاسلام امیدی نژاد در شهرستان اسدآباد و حاج آقا میثم موسوی در تویسرکان و حجت الاسلام شمس در شهرستان ملایر پیش ببریم. همچنین به دنبال احیای ظرفیت ها در سایر شهرستان ها هستیم که امیدواریم در این دوره های توانمندسازی توسعه خوبی در شبکه سازی امامان اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام شرنجانی با بیان اینکه بخش زیادی از میهمانان شرکت کننده در این نشست از روحانیون هجرت و خود استقرار هستند، خاطرنشان کرد: امامان محله با بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حس خوبی پیدا کردند و رضایت خوبی از این نشست داشتند.

وی در پایان به وضعیت شبکه امامت استان همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ امام پایگاه فرهنگی اجتماعی و ۶۳ امام روستا و بیش از ۳۰۰ امام در طرح هجرت داریم. تلاش ما این بوده که برنامه های بنیاد هدایت برای همه شبکه امامان و روحانیون مستقر در استان باشد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!