امام محله‌ای که مروّج فرزندآوری و تحکیم نهاد خانواده است

امام محله‌ای که مروّج فرزندآوری و تحکیم نهاد خانواده است
نعلبندی
0
۰۴ خرداد ۱۴۰۲

امروزه ازدیاد نسل برای حفظ نظام اسلامی به یکی از ضرورت‌های کشور تبدیل شده اما فرهنگ‌سازی‌های غلط و نفوذ دشمنان در افکار جوانان و تغییر دیدگاه آنان موجب بی رغبتی برخی از آنان نسبت به مسئله ازدواج و فرزندآوری شده است، در این راستا بارها رهبر معظم انقلاب ابراز نگرانی و بر مسئله رشد جمعیت تأکید کردند.
حاج آقا مهربانی پس از تأکیدات رهبری بر این امر و بعد از اینکه ایشان بار این مسئولیت را به دوش مبلغین گذاشتند، به فرمان حضرت آقا لبیک گفت و به فعالیت در این زمینه به روش‌های گوناگون پرداخت و تلاش کرد تا نقشی در تغییر دیدگاه جوانان نسبت به مسئله خانواده و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری ایفا نماید.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام آیت مهربانی متولد سال ۱۳۶۶ و اهل همدان و امام محله در مسجد جوادالائمه(ع) خیابان جمهوری قم است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت تبلیغی خود را آغاز کرده و حدود ۱۰ سال است که در شهر قم به فعالیت می‌پردازد و تا پیش از این نیز در شهر و روستاهای همدان مشغول به فعالیت بود.
این طلبه تلاشگر که خود دارای ۳ فرزند است، یکی از فعالان حوزه جمعیت و فرزندآوری است که در این باره می‌گوید: متأسفانه مشکل جمعیت در کشور ما به مرحله بحرانی رسیده است و چند سالی است که رهبر انقلاب در این حیطه تأکید می‌کنند و چند سال پیش تیز فرمودند مبلغین، طلاب و علما باید این امر را بر عهده گیرند و در این زمینه فعالیت کنند.
همین مسئله موجب شد که او در زمینه جمعیت فعال شود و تمام اهتمام خود را برای فعالیت در این حیطه به عنوان یک مبلغ به کار گیرد، اگرچه او پیش از این نیز کم و بیش در این زمینه فعالیت داشت.

این روحانی دغدغه‌مند بر این باور است، ضرورت توجه به مبحث جمعیت و فرزندآوری روز به روز بیشتر احساس می‌شود و برخلاف باور عمده افراد، تنها مسائل اقتصادی در این مشکل دخیل نیست، بلکه باید اذهان مردم برای پذیرش فرزندان بیشتر مهیا شود و روش‌ها و سبک زندگی و تفکرات آنان تغییر کند؛ چراکه تجربه به من ثابت کرده به دلیل فرهنگ‌سازی‌های غلط، حتی بسیاری از خانواده‌های برخوردار و مرفه نیز حاضر نیستند به داشتن فرزندان بیشتر فکر کنند.
حاج آقا مهربانی بر این باور است مهمترین مسئله تبلیغات منفی دشمن است که افکار جوان‌های ما را در مورد خانواده و فرزندآوری تغییر داده است.
او پیرو همین تجربه خود در هر فرصتی که برایش فراهم شود، در این حیطه به ایراد سخنرانی می‌پردازد و اولاد بیشتر را طبق وعده خداوند موجب افزایش رزق و روزی عنوان می‌کند و معتقد است برای رفع بسیاری از مشکلات اتفاقا باید از تجردگرایی روی گرداند و به ازدواج روی آورد و صاحب فرزندانی شد و مشکلات مالی و مسائل اقتصادی بهانه‌های خوبی برای اجتناب از این دو امر مهم و کسب آرامش فردی نیستند.
او در برنامه‌هایی که در هیئات برای سخنرانی دعوت می‌شود در میان جوانان این امر را ترویج می‌کند و آنان را به مسئله ازدواج و فرزندآوری ترغیب و تشویق می‌نماید.
این طلبه فعال البته به وجود مشکلات اقتصادی برای برخی از خانوارها نیز معتقد است و از کم کاری مسئولان در این حوزه گله‌ دارد و می‌گوید: خانواده‌هایی هستند که‌ حتی توان تهیه پوشاک برای فرزندان خود را ندارند که این مسئله درد آوری است و متأسفانه در این زمینه کم کاری‌هایی صورت گرفته است؛ مسئله شغل و مسکن نیز اکنون به یک معضل بزرگی برای جوانان تبدیل شده است؛ برخی از افراد که با من مواجه می‌شوند و خانواده پر جمعیتی هستند عنوان می کنند که به دلیل تعداد بالای اعضای خانواده، خانه‌ای به آنان اجاره داده نمی‌شود که این مسائل باید مرتفع شوند.
البته حجت الاسلام مهربانی سعی کرده برای رفع این مشکلات خودش نیز به سهم خود اقداماتی را انجام دهد تا کمی در کاهش مشکلات اقتصادی برخی از خانوارها دخیل بوده باشد.
او در این راستا با برقرارری ارتباط با مؤسسات خیریه در تلاش است برای افراد نیازمند وام‌هایی را فراهم کند و یک صندوق قرض الحسنه نیز در مسجد راه اندازی کرده تا کمی بار مشکلات اقتصادی خانوارها به وسیله آن کاهش یابد.
این امام محله همچنین به هر نوزادی که در محله متولد شود، هدایایی اهدا می‌کند و با مجموع اقدامات خود در تلاش است موانع موجود بر سر راه فرزندآوری را بردارد.
وی می‌گوید: بحمدالله در دولت کنونی اقداماتی در زمینه فرزندآوری انجام گرفته است که اگرچه این کارها کفایت نمی‌کند، اما قدم‌های خوبی است که امید است در ادامه نیز حمایت‌های بیشتری از افرادی که صاحب فرزند می‌شوند توسط دولتمردان صورت گیرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!