رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد مطرح کرد؛

«محله همدل» الگوی موفق در کاهش آسیب های اجتماعی

«محله همدل» الگوی موفق در کاهش آسیب های اجتماعی
مجتبی عظیمی
0
۱۳ خرداد ۱۴۰۲

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: مهرواره محله همدل به دنبال شناسایی آسیب‌های موجود در محلات است تا از این طریق نیازها و نیازمندان محله را شناسایی و برای رفع نیازهای آن‌ها اقدام کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به اجرای طرح مهرواره محله همدل در استان یزد گفت: مهرواره محله همدل در ادامه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در طرح امام محله و ایجاد پایگاه اجتماعی تعریف شده که با اجرای آن به دنبال فعال کردن بدنه جامعه و محلات در حوزه‌های اجتماعی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل آن است.

وی ادامه داد: برخی در قالب نهادهای دولتی یا مردمی و یا فردی به عنوان کنشگران اجتماعی و محلات در حال فعالیت هستند و اقداماتی در بحث میانجی گیری، آزاد سازی زندانی، مسائل معیشتی و رتق و فتق ایتام و امور محله انجام می‌دهند اما به صورت تشکیلاتی عمل نمی‌کنند تا بتوان اقدامات آن‌ها را احصا کرد و خدمت رسانی آنها دقیق انجام گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با بیان اینکه مهرواره محله همدل در راستای لبیک گفتن به منویات رهبری در خصوص اهمیت مسئولیت اجتماعی شکل گرفته است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای انجام رسالت خود و شناسایی کنشگران و فعالان فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستانی، استانی و ملی اقدام به تعریف مهرواره محله همدل کرده است تا هم از کنشگران حقیقی و واقعی بتواند حمایت کند و هم از ظرفیت آنها در مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر استفاده کند.

دادآفرین ایجاد تقویت رویکرد جهاد تبیین و تبیین عملی، ایجاد و تقویت شبکه کنشگران در میان مجموعه‌های مومن، تقویت امید در مردم از طریق حل مسائل و مشکلات، تعریف نقش محوری برای مردم در حل مسائل و پای کار آوردن آنها، نشر خوبی‌ها و به صورت کلی تقویت نگاه محله‌محور در طراحی‌های فرهنگی را از جمله اهداف مهرواره محله همدل عنوان کرد.

وی عنوان کرد:  مهرواره محله همدل در واقع به دنبال شناسایی آسیب‌های موجود در محلات است تا از این طریق نیازها و نیازمندان محله را شناسایی و برای رفع نیازهای آن‌ها اقداماتی انجام دهند.

دادآفرین با بیان اینکه مهرواره محله همدل از نیمه شعبان در کشور کلید خورده است، ادامه داد: هم اکنون ۱۵ پایگاه اجتماعی در شهرستان یزد با محوریت امامان محله وجود دارد که به شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات مردم در آن محله می‌پردازند و در اجرای برنامه‌های سازمان تبلیغات همکاری دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: برای مهرواره محله همدل سامانه پیامکی تعریف شده است و تمامی کنشکران اجتماعی و علاقمندان جهت شرکت در این طرح می‌توانند کلمه «لبیک» را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ ارسال کنند و سایر مراحل ثبت برای مخاطب ارسال شده و پس از تکمیل اطلاعات، ثبت نهایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۲۰۰ مورد ثبت سامانه در طرح مهرواره همدل در استان یزد انجام شده است که شامل کنشگران  بسیجی، فعالان حوزه قرآن، مجموعه‌های مختلف مردمی و … هستند و از این تعداد ۴۶۰ مورد مربوط به شهرستان یزد است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری دانشجو

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!