در سومین نشست توجیهی طرح ملی مسجد به مسجد مطرح شد؛

نقش بنیاد هدایت در ارتقاء مساجد با توانمندسازی، گفتمان سازی و تولید دانش

نقش بنیاد هدایت در ارتقاء مساجد با توانمندسازی، گفتمان سازی و تولید دانش
مجتبی عظیمی
0
۱۵ خرداد ۱۴۰۲

حجت الاسلام میرمحمدیان در سومین نشست توجیهی طرح ملی مسجد به مسجد گفت : وظیفه بنیاد هدایت، ارتقاء مساجد با توانمندسازی، گفتمان سازی و تولید دانش است و باید تلاش کنیم در این زمینه ها پشتیبان امامان باشیم.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، سومین نشست توجیهی طرح ملی «مسجد به مسجد» با حضور حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیر عامل و همسنگران بنیاد هدایت در بستر فضای مجازی برگزار شد.
حجت الاسلام محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت در ابتدای نشست، هدف از این طرح ملی را دیدار و گفتگو با امامان ۷هزار مسجد شاخص عنوان کرد و گفت: ما در این سفر علاوه بر امامان با اعضای فعال این مساجد که در حقیقت حلقه های میانی هستند که در کنار امام قرار گرفته اند تا مسجد فعال و شکوفا باشد نیز دیدار و گفتگو می کنیم و باید در کنار ایجاد و تقویت انگیزه، باید با ادبیات مسجد جامعه پرداز افق گشایی کنیم.
وی معرفی مهرواره محله همدل را گام دیگر این طرح دانست و افزود: باید امامان و حلقه های میانی را تشویق کنیم تا با فهم درست مسأله به مهرواره بپیوندند. راهبری مساجد گام دیگری است که وظیفه داریم مساجد فعال را به هم وصل کنیم و هم افزایی بین مساجد اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت در ادامه نشست با اشاره به روایت رَحِمَ اللّهُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ به بیان اهمیت و ارزش این حرکت ملی پرداخت و گفت: ما اگر بدانیم چه کالای ارزشمندی داریم قدر آن را بهتر خواهیم دانست، در لابلای فعالیت های خود نباید بگذاریم برخی از حرف ها برای ما عادی شود و این خطرناک است. اینکه احساس کنیم آنچه می خواهیم در این نشست ها و سفرها ارائه کنیم، چیزی مهمی نیست در ارائه ضعیف خواهیم بود؛ اما اگر به گفتار و کار خویش ایمان داشته باشیم و ارزش آن را بدانیم اثر گذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سند ملی مسجد تقسیم کار شده و هر بخشی وظیفه ای دارد ادامه داد: وظیفه ما و بنیاد هدایت، ارتقاء مساجد با توانمندسازی، گفتمان سازی و تولید دانش است و اینها به عهده ماست و باید تلاش کنیم در این زمینه ها پشتیبان امامان باشیم و مهم است که امام ما را در جایگاه یک پشتیبان ببیند.
حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: اگر امام ببینید افرادی آمده اند که مسأله آن ها مسجد و امامت است، اهداف بلندی دارند و حرفی برای گفتن دارند ما را خواهند پذیرفت و ما می توانیم با محتوای مناسب و آموزش های مورد نیاز و شنیدن مسأله و درد امامان در کنار آن ها باشیم.
وی با اشاره با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت ایمان و امید در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) افزود: همین مهرواره محله همدل زنده کردم امید در دل های مردم است واگر قرار است ایمان در دل مردم شکل بگیرد نیاز به امام دارند و ما می خواهیم در این عملیات به امامان بگوییم تو در میدان تنها نیستی و کسانی هستند که دغدغه های تو را می شنوند و تلاش می کنند تا تو را کمک کنند.
مدیر عامل بنیاد هدایت، با ذکر این نکته که موضع مواجهه ما با امامان از جایگاه دولتی نیست، ابراز داشت: مواجهه ما با امامان محله از جایگاه اخٌ شفیق( برادری مهربان) است و باید کاری کنیم این ارتباط ایجاد شده با امامان ادامه داشته باشد و قطع نشود و امام بداند ما او را رها نکرده ایم.
وی بر استفاده مناسب از ابزارها تأکید کرد و افزود: مهم ترین ابزار ما راهیاری است و مهم ترین خدمتی که ما داریم راهیاری است. تجربه نگاری و مرتبط کردن تجربه های امامان به یکدیگر و ایجاد هم افزایی همچنین گعده یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در این مسیر است که می توانیم در اختیار آن ها بگذاریم.
حجت الاسلام میرمحمدیان در پایان یادآور شد: شبکه امامان در هر شهری با محوریت امام جمعه و مدیر تبلیغات محور بحث و گعده ها هستند و ما تنها در کنار آنها و کمک کار هستیم و شک نکنیم حرف هایی که زده می شود مهم است.
گفتنی است این عملیات که قرار بود چهارشنبه گذشته برگزار شود از فردا آغاز خواهد شد و همسنگران بنیاد هدایت در شهرستان های استان مرکزی حضور خواهند یافت و میهمان مساجد فعال و امامان شاخص خواهند بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!