راهیار بنیاد هدایت در استان کرمانشاه:

امام محله مشکلات مردم را مشکلات خودش بداند

امام محله مشکلات مردم را مشکلات خودش بداند
بنیاد هدایت
0
۲۷ دی ۱۳۹۹

 راهیار استان کرمانشاه با بیان این‌که لازم نیست صفر تا صد مسائل را امام محله انجام بدهد و باید مسائل را مدیریت کند، گفت: بهترین تشویق برای امام محله این است که مردم در مسجد حضور پیدا کنند و با امام محله همراه باشند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام سید سیف‌الله موسوی، راهیار بنیاد هدایت در استان کرمانشاه گفت: امام محله باید از مردم،‌ با مردم و برای مردم باشد.

وی در ادامه افزود: اگر مردم  امام محله را از جنس خودشان بدانند، در تبلیغ چهره به چهره خیلی راحت گرفتاری‌ها و مشکلاتشان را بیان می‌کنند، در این صورت امام محله باید به دنبال حل مشکلات و رفع گرفتاری‌ها برود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که لازم نیست صفر تا صد مسائل را امام محله انجام بدهد، بلکه باید مدیریت کند، اظهار کرد: بهترین تشویق برای امام محله این است که مردم در مسجد حضور پیدا کنند و با امام محله همراه باشند.

وی با اشاره به خاطرات تبلیغی خود، اظهار کرد: در روستایی که مشغول تبلیغ بودم، مشکلات زیادی وجود داشت و به دلیل اختلافات طایفه ای، هر شب تیراندازی می‌شد، اما پس مدتی جو روستا با فعالیت‌هایی همچون ایجاد کتابخانه برای جوانان، برگزاری روضه و برپایی هیئت، ارتباط با مدارس و … تغییر کرد.

راهیار استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قبل از نماز صبح و بعد از اقامه نماز صبح در روستا کلاس برگزار می‌کردم، در طول روز نیز مشکلات مردم را پیگیری کرده و حتی به مزارع کشاورزی آنان سر می‌زدم، بعد از نماز ظهر نیز برای خواهران کلاس‌های تربیتی و حفظ قرآن و … برگزار می‌کردم.

وی ادامه داد: برای اقشار مختلف مردم کلاس داشتیم؛ یک‌بار مادر پیری به سراغم آمد و شکایت کرد مگر ما سالخورده ها مسلمان نیستیم که برای ما کلاس برگزار نمی‌کنید، آوازه کلاس‌های نهج‌البلاغه و … در روستاهای اطراف هم پیچید و مورد استقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: وقتی مردم به مشکلی برمی‌خوردند، مشکل آنان را مشکل خودم می‌دانستم و برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کردم، همین نکته باعث شده بود مردم من را از جنس خودشان بدانند و ازاین‌رو در مدتی که نزد آنان بودم به مسائل شرعی اهتمام پیدا کردند.

وی با اشاره به نقش مؤثر همسران امام محله و روستا در تبلیغ دینی، بیان داشت: در طول این مدت همسرم همواره در برگزاری‌ کلاس‌ها و روضه‌های خانگی، بیان احکام و … همراه و یاور من بود.

راهیار استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بانوان در محلات و روستاها، ابراز داشت: بیان احکام و برگزاری جلسات تربیتی برای بانوان آثار و برکات فراوانی داشت، زیرا بانوان مسائلی را که یاد گرفته بودند، عمل می‌کردند و در خانواده‌ها تبیین می‌کردند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: گفتمان امام محله بسیار کاربردی است و باید به سطحی برسیم که همه روستاها و محلات امام داشته باشند، اگرچه مشکلات و مسائل هر شهر و روستا متفاوت است و باید بر اساس زیست‌بوم فرهنگی هر منطقه به رفع مشکلات و گرفتاری‌ها پرداخت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!