مسئول عملیات «شهید سلیمانی» بنیاد هدایت:

همکاری ۵ هزار امام محله با عملیات «شهید سلیمانی»/ اجرای فاز دوم با محور توسل همگانی در فاطمیه

همکاری ۵ هزار امام محله با عملیات «شهید سلیمانی»/ اجرای فاز دوم با محور توسل همگانی در فاطمیه
بنیاد هدایت
0
۰۷ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به همکاری شبکه ۵ هزار نفری امامان محلات با عملیات «شهید سلیمانی»، گفت: تمرکز کمک‌های مومنانه مساجد در روزهای ۱۱ تا ۱۳ دی‌ماه، سالروز شهادت سردار دل‌ها است. پس از آن برای فاطمیه بر دعا و توسل همگانی تمرکز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا غلامی» با اشاره به اجرای عملیات «شهید سلیمانی»، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل رسالت سیاست‌گذاری فرهنگی به ویژه در حوزه دین، از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی ماه فاصله بین روز جهانی مبارزه با استکبار تا سالروز شهادت حاج قاسم، عملیات شهید سلیمانی را در دست اجرا دارد.

مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت ادامه داد: ذیل این عملیات کمیته های مختلفی شکل گرفته اند، که بنیاد هدایت با در اختیار داشتن شبکه پنج هزار بابی مساجد و محوریت امام محلات، کمیته مسجد این عملیات را عهده دار است.

وی با بیان اینکه بنیاد هدایت عملیات شهید سلیمانی را در دو مرحله اجرایی می کند، گفت: نخست بازه زمانی ۱۳ آبان تا ۱۳ دی ماه با محوریت حاج قاسم و دوم ۸ تا ۲۸ دی ماه مقارن با فاطمیه اول و دوم و با اولویت دعا و توسل همگانی.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به مناسبت های ملی مذهبی در طول اجرای این عملیات، بیان کرد: در سالروز ولادت حضرت زینب(س) عملیات را بر تکریم و تقدیر از پرستاران و سایر اعضای کادر درمان در مقیاس محلی و با محوریت امام محلات و مساجد قرار دادیم و این کار را از طریق ارسال لوح تقدیر و سر زدن های حضوری و حتی ارسال پیامک انجام دادیم.

تمرکز کمک های مومنانه در سالروز شهادت حاج قاسم

وی ادامه داد: اگرچه مواسات و کمک های مومنانه در همه این دو ماه عملیات، انجام شده اما تمرکز اصلی را در شب یلدا قرار دادیم و دومین نقطه تمرکز ما، در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۳ دی ماه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم است.

حجت الاسلام غلامی درباره میزان مشارکت مساجد در عملیات «شهید سلیمانی»، ابراز کرد: مسجدی داریم که با هزینه پنج میلیارد تومانی بسته های معیشتی را بین محرومان توزیع کرده است؛ این شبکه پنج هزار بابی مساجد اولویت بندی شده اند در سه دسته: برترین ها شامل ۲۸۰ مسجدی که کارهای فاخر در طول اجرای عملیات داشته اند، ۲۵۰۰ مسجد فعال و جدی در حوزه های مختلف و ۲۳۰۰ مسجد فعال در برخی عرصه ها، به دلیل استقرار در مناطق کم برخوردار.

نحوه تامین منابع اجرای عملیات

مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت درباره محل تامین منابع این عملیات در مساجد، گفت: بر اساس رصدها، بیشترین سهم در بسته های معیشتی توسط کمک های خُرد مردمی و دومین محل تامین خیران محلی و بخشی هم توسط دستگاه های حاکمیتی بوده است. در این راستا حدود ۱۰ میلیارد تومان در سطح ملی توزیع شده است و باقی کمک ها نیز از در سطوح استانی و شهرستانی و با هماهنگی دستگاه های حاکمیتی در شبکه مساجد توزیع شده و می شود.

شناسایی نیازمندان و جنس نیازها

وی با شرح اولویت های عملیات «شهید سلیمانی» در مساجد، بیان کرد: شناسایی نیازمندان محلی، شناسایی جنس نیازها چراکه همه نیازها مالی نیست بلکه برخی اهالی و محلات به خدماتی مثل خرید مایحتاج، تهیه جهیزیه و … نیاز دارند، شناسایی خیران متناسب با شبکه نیازمندان و جنس نیازها و رسیدگی به خانواده های مبتلا به کرونا در قالب بسته های معیشتی، کمک رسانی، تامین مایحتاج و … با هدف جلوگیری از حضور آنها در جامعه و گسترش ویروس اولویت های این عملیات است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه شش جریان را هم در دستور کار قرار داده ایم، اضافه کرد: ایجاد جریان استغفار، دعا و توسل جمعی، آموزش همگانی با مقیاس محلی، همدلی و مواسات مومنانه در محورهایی همچون تهیه جهیزیه، بسته های معیشتی، پرداخت اجاره بهای آسیب دیدگان اقتصادی کرونا و …، همکاری با کادر درمان همچون شناسایی، روحیه دهی، تقدیر و تجلیل و …، اشتغال زایی برای آسیب دیدگان اقتصادی کرونا و ترویج و گسترش مشاغل خانگی، ایجاد جریان روایت جهاد عظیم در لبیک به رهبری معظم انقلاب و روایت آوینی‌گونه این اتفاقات مبارک و بیان تجربیات ۵۰ نفر از امامان محلات در این عملیات از طریق حضور در برنامه رادیویی «هواتو دارم» و تجربه نگاری این برترین ها جریان هایی است که در این عملیات دنبال شد.

وی با بیان اینکه مساجد و امامان محلات همدلی های متعددی را در دوران شیوع کرونا رقم زده اند، ابراز کرد: در همدلی اول در ماه مبارک رمضان ۲۰ میلیارد تومان در سطح ملی برای توزیع کمک های مومنانه در میان محرومان توسط مساجد، اختصاص یافت. در همدلی دوم ویژه ماه های محرم و صفر بر تهیه و توزیع بسته های معیشتی متمرکز شدیم، همدلی سوم با عملیات شهید سلیمانی در حال انجام است که در آن نیز همانطور که بیان شد ۱۰ میلیارد تومان با همکاری خیران و نهادهای حاکمیتی در سطح ملی به کمک های مومنانه اختصاص یافته است و در همدلی چهارم ویژه ایام فاطمیه بر دعا و توسل همگانی تمرکز داریم. در صورت تدوام شیوع کرونا، در گام پنجم نیز کمک های مومنانه را ادامه می دهیم.

وی درباره پویش ها و برنامه های پیش بینی شده برای گام چهارم، خاطرنشان کرد: تمرکز این گام بر دعا و توسل است و استان ها اختیار اجرای پویش های مردمی ذیل آن را دارند البته راه هایی همچون پویش روضه تلفنی نیز در بنیاد طراحی شده و بر بسته محتوایی و صفحه فاطمیه طراحی شده در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد هدایت برای این گام تمرکز داریم.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!