امام محله پیشگام در رفع مشکلات روستا

امام محله پیشگام در رفع مشکلات روستا
بنیاد هدایت
0
۰۱ بهمن ۱۳۹۹

به همت اداره تبلیغات شهرستان دنا، طلاب فعال به پشتوانه فرماندار دنا برخی از مشکلات موجود در روستا را بررسی و برطرف کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ مشکلات روستای کتا از توابع دهستان سادات محمودی به همت اداره تبلیغات اسلامی و چند تن از طلاب فعال مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید میدانی حجت‌الاسلام محمد بهشت ریاست اداره تبلیغات شهرستان دنا و حجت الاسلام محسن توکلی مهر و شیخ محمد جواد نوذری طلبه فعال شهرستان از روستای کتا برای بررسی مشکلات موجود در روستا موثر واقع شد و برخی از مشکلات موجود برطرف گردید.

حجت الاسلام محسن توکلی مهر از نزدیک به بررسی مشکلات حاد روستای کتا پرداخت و گفت: مهمترین مشکلات این روستا ریزش تپه خاکی است که راه ارتباطی ۲۳ خانواده را بسته بود که توسط ریاست  اداره تبلیغات شهرستان پیگیری و با اقدام فوری پناهی فرماندار دنا همراه شد که مردم از زحمات پناهی  فرماندار قدردانی کردند و خواهان حضور و دیدار مردمی فرماندار در این روستا و برخی از روستاهای محروم شدند.

وی گفت :رها سازی فضولات حیوانی و پس آب حمام ها در معابر عمومی مشکلی بود که ابتدا توسط حجت الاسلام محسن توکلی مهر به همراه مسئول بهداشت روستای کتا تذکرات جدی داده شد و طی تماس تلفنی حجت الاسلام محسن توکلی مهر با شایان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا و معاونت بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان دنا جهت جلوگیری از معضلات بهداشتی برقرار ومورد بررسی قرار گرفت که مردم روستای کتا در در برخی از کوچه ها و معابر ظرف یک هفته اقدام به لوله گزاری کردند وحجت الاسلام محسن توکلی مهر جهت تشویق مردم به مسئله بهداشت عمومی از برخی افراد روستا به دلیل رعایت بهداشت معابر  تجلیل کرد.

توکلی مهر بیان داشت: از دیگر مشکلات موجود  آب شرب روستا و زمین های بلاتکلیف روستای کتا بود که از طریق فرماندار شهرستان در حال پیگیری می باشد و مشکلات معیشتی برخی از افراد روستا هم از طریق هلال احمر شهرستان دنا و سپاه ناحیه دنا و کمیته امداد شهرستان پیگیری شد.

توکلی مهر افزود: از برخی خانواده های بی بضاعت هم سرکشی به عمل آوردیم و از طرف اداره تبلیغات شهرستان  دنا کارت هدیه هایی اهدا گردید.

شایان رئیس شبکه بهداشت دنا گفت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر‌بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابانها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز‌ فاضلاب خام یا پس آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌ات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

شایان اظهار داشت: مسئولین مراکز بهداشتی در هر روستا موظف اند که جهت تذکر به افراد خاطی اقدامات اولیه را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!