مدیرعامل بنیاد هدایت:

چرا مسجد، محورِ محله؟

چرا مسجد، محورِ محله؟
بنیاد هدایت
0
۰۱ بهمن ۱۳۹۹

مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام به پرسش «چرا مسجد، محورِ محله؟» پاسخ داد و نوشت: در هر بلوک جمعیتی، بهترین محور برای فعالیت، مکان‌های مذهبی هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام والمسلمین «سید ناصر میرمحمدیان»، مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: بعضی سوال می‌کنند که آقا شما که میگی همه باید مسجدمحور بشیم و همه چیز، مسجد هست، پس هیات، کانون، موسسه قرآنی، مدرسه و بسیاری دیگر از مجموعه‌های فرهنگی چی میشه؟

پاسخ می‌دم:

یک. ما نگفتیم فقط مسجد، بلکه گفتیم که محور سازماندهی‌ها باید مکان‌پایه باشه

دو. مسجدمحور بودن با هیأت و کانون و… تعارض نداره. همه‌ی این‌ها، ظرفیت‌های مختلفی هستند که در مسجد فعال می‌شن و خدمت‌رسانی می‌کنن.

سه. مجموعه‌های فرهنگی باید بتونن در مجموع نیازهای همه جامعه را پوشش بدن و تلاش کنن، نه جایی از پوشش خارج بشه و نه جایی همپوشانی تکراری داشته باشه

چهار. همه مجموعه‌های ما، توان پوشش همه مخاطب‌ها رو ندارن

پنج. پوشش دادن یک مخاطب توسط یک مجموعه تخصصی، نیازهای متنوعش رو تامین نمی‌کنه و باید جوری طراحی بشه که هر مخاطبی بتونه نیازهای متنوع خودش را دریافت کنه تا تربیت و ارتقای جامع اتفاق بیافته

مثلا اگه یه نفر فقط مخاطب مجموعه فعال در حجاب و عفاف یا مطبوعات یا قرآن یا… قرار بگیره نیاز او کامل تامین نمی‌شه و باید تلاش کرد که نیاز همه جانبه تامین بشه.

شش. بهترین راهِ پایش مخاطبان، برای مخاطب قرار دادن در برنامه های فرهنگی اجتماعی، پایش مکان‌پایه است.

هفت. در هر بلوک جمعیتی، بهترین محور برای فعالیت، مکان‌های مذهبی هستند.

هشت. بهترین و عمومی ترین و اصیل‌ترینِ مکان‌های مذهبی مساجد است.

نه. این فعالیت‌ها لازم نیست در مسجد انجام شود ولی اگر مسجد و مسجدی‌ها و مخصوصا امام مسجد، محور سازماندهی و عملیات قرار گیرد، منسجم‌تر و قابل برنامه‌ریزی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!