راه‌اندازی شبکه راهیاران ملی،‌ استانی و شهرستانی

بنیاد هدایت
0
۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام میثم غلامی،‌ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد هدایت، در دیدار مدیر، معاونان و همکاران بنیاد هدایت با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،‌ گفت: با توجه به ضرورت ارتقاء و توانمند سازی و تعالی امامان نیازمند یک شبکه راهیاری بودیم که این شبکه در سه سطح ملی،‌ استانی و شهرستانی پیش‌بینی شد.

وی ادامه افزود: شبکه ملی با حضور همکاران ستادی بنیاد راه‌اندازی شد،‌ راهیار‌های شبکه ملی در نشست‌های متعدد حضور پیدا کرده و به صورت مفصل با گفتمان امامت آشنا شده‌اند و از نظر نرم‌افزاری به آن اشراف کامل دارند.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان این‌که در شبکه ملی مناطق به ده قسمت تقسیم شده است، اظهار داشت: هر یک از راهیاران در سطح ملی مسئولیت سه استان را که نسبت به مسائل آن استان،‌ بدنه سازمان و مسؤولان استانی آشنایی کامل دارند، بر عهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: در لایه استانی به دلیل مشغله هایی که مسؤولان مناطق داشتند و نیاز بود که یک نفر به صورت مستمر در میدان باشد؛ از بین روحانیان فاضل و توانمند با روحیه جهادی،‌ انقلابی،‌ تربیتی و مربیگری با هماهنگی مدیران مناطق معرفی شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد هدایت  ابراز داشت: در لایه شهرستانی، با توجه به ضرورت ارتقاء و توانمند‌سازی امامان،‌ مدیران شهرستان به عنوان راهیار شهرستانی معرفی شدند و نقش مربی‌گری را به عهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: در لایه ملی به صورت مستمر بحث گفتمانی با استفاده از اساتیدی که گفتمان امامت مساجد را دارند به صورت مستمر روزهای دوشنبه در قم برگزار می‌َشود تا ارتقاء و توانمند سازی در لایه ملی اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام غلامی بیان کرد: در لایه استانی دوره تخصصی آموزش راهیاری با موضوع نحوه تعامل مدیران شهرستان با شبکه امامت،‌گفتمان و نرم‌افزار طرح به صورت تخصصی برگزار می‌شود. یک بسته آموزشی برای تربیت امامان مسجد تهیه شده است که در مرحله اول به راهیاران استانی آموزش داده می‌شود.

وی با بیان این‌که شیوه‌نامه اجرایی امام محله و عملیات راهیاری تدوین شده است،‌ یادآور شد: ایده اصلی این است که راهیار استانی بتواند راهیاران شهرستان و شبکه امامت را راهیاری کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد هدایت در پایان گفت: یک بسته گفتمانی و مبنایی در ۱۵۰ صفحه تدوین شده است که برای پیشبرد عملیات راهیاری در اختیار شبکه قرار می‌گیرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!