امام جمعه موقت اهواز:

راهیار برای راهیاری امامان محله نیازمند محصول معرفت است

راهیار برای راهیاری امامان محله نیازمند محصول معرفت است
بنیاد هدایت
0
۱۰ بهمن ۱۳۹۹

امام جمعه موقت اهواز گفت: مهم‌ترین پله رشد و سلوک این است که خودمان بصیرت داشته باشیم و نقشه راه را بدانیم زیرا راهیار برای راهیاری امامان خود نیازمند محصول معرفت است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در سومین روز نشست هم‌اندیشی راهیاران استانی بنیاد هدایت که با عنوان روحانی شهید صیمری، در سالن جلسات مقبره الشهدای هویزه برگزار شد، گفت: در مسیری که شما در پیش گرفته‌اید، توسل و روضه اهل‌بیت(ع) راهگشا است و افق‌ها را روشن می‌کند.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین پله رشد و سلوک این است که خودمان بصیرت داشته باشیم و نقشه راه را بدانیم زیرا راهیار برای راهیاری امامان خود نیازمند محصول معرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی، یکی از راه‌های کسب معرفت و بصیرت را مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا دانست و اظهار کرد: کسی که وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کند، می‌تواند بخشی از آینده جهان را تحصیل کند که محصول بصیرت است و کسی که بصیرت کسب کند، اعمال و رفتارش شایسته و درست خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور تصریح کرد: اگر آن روزها با سینه‌خیز خودمان را به شهید علم‌الهدی می‌رساندیم و امروز با پای خودمان به دیدار شهدا آمده‌ایم، این را بدانیم که حضور امروز ما مهم‌تر است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خود فرمود«در حماسی‌ترین نقطه تاریخ هستیم»از این‌رو درک این موقعیت بسیار مهم است،‌ از سوی دیگر امام خمینی فرمود «مساجد سنگر است، سنگرها را پر کنید»، درک این دو جمله ناب و تاریخی وظایف سنگینی را بر عهده ما قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سیره و زندگی شهید سلیمانی ابراز داشت: شهید سلیمانی راه را شناخته بود، فهم داشت و فهمیده بود، از این‌رو می‌گفت«خدا را شکر که در عصر امام خمینی(ره) به دنیا آمدم»، اگر بتوانیم مکتب شهید سلیمانی را به خوبی تبیین کنیم،‌ می‌توانیم با دست حاج قاسم،‌ دست‌ میلیون‌ها فرد دیگر را بگیریم.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) در پایان گفت: در این مسیر سختی‌های زیادی وجود دارد، از سختی راه و عدم همراهی دیگران نترسید و تمام تلاش خود را برای تربیت افراد به کار ببندید زیرا قاعده امام خمینی(ره)‌ برای پیروزی تربیت انسان صالح بود، ولو یک نفر باشد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!