دوران کرونایی و صحنه‌های همدلی؛

امام محله‌ای که در تبریز ۵۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع کرد

امام محله‌ای که در تبریز ۵۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع کرد
بنیاد هدایت
0
۰۵ دی ۱۳۹۹

با شیوع ویروس کرونا امام محله‌های فعال نیز میدان را خالی نکرده و بیشتر از گذشته در زمینه‌های مختلفی به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ مساجد همواره از همان روزهای آغاز جنگ تحمیلی، پایگاه همدلی و ایثار جمعی از مردان و حتی بانوانی بود که در پشت جبهه، سنگرها را خالی نگذاشته بودند و به امید پایان یافتن یک جنگ نابرابر، تا پای جان ایستادگی کرده‌اند.
حالا نیز با شیوع ویروس کرونا بار دیگر همین روزها در مساجد تداعی شده و در صفحه صفحه تاریخ حک شده است؛ روزهایی متفاوت‌تر از گذشته و ایثاری پر رنگ تر از دیروز در حال نمایش است.
حکایت شیوع ویروس کرونا و همدلی جمعی از بانوان در مساجد از روزی آغاز شد که با شیوع این ویروس، کمبود ماسک نیز به گوش رسید اما همت بالای بانوان در مساجد و امام محله‌های فعال و هیٔات مذهبی صفحه دیگری را ورق زد تا مشکلات قشرهای ضعیف جامعه با آمدن این ویروس دو چندان نشود.
اینجا یک دست صدا ندارد و دستان بسیاری به یاری همنوعان خود آمده‌اند؛ اگر بخواهم حکایت امروز را توصیف کنم باید از امام محله‌ای صحبت کنم که از نخستین روزهای شیوع کرونا تا کنون، بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف از تولید روزانه ۳ هزار ماسک گرفته تا تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، آستین همت خود را بالا زده و به دنبال آن مردم نیز گرد هم آمده‌اند.

اما گویا این تنها نمونه‌ای از تلاش امام محله فعال و جهادگران حاضر در مسجد حضرت محمد (ص) محله شهرک امام خمینی (ره) تبریز نیست؛ باید گفت اینجا اشک شوق و بغض کودکان و حتی امام محله با همدیگر انس می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا مردم را با همدیگر همدل کرد
روحانی محله شهرک امام خمینی (ره) تبریز افزود: شیوع ویروس کرونا، نجوای همدل بودن مردم با همدیگر را دوباره سر داد به گونه‌ای که نگاه دیگری به ما بخشید، مثل دوران جنگ تحمیلی یک بار دیگر مردم پای کار آمدن و محبت خود را با هم تقسیم کردند.
حجت الاسلام علی طالبی به خبرنگار مهر گفت: از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا روزانه ۳ هزار ماسک در مسجد حضرت محمد (ص)، مسجد امام جواد، مسجد امام رضا و مسجد رضوی واقع در شنب غازان که به تازگی فعالیت در این حوزه را آغاز کرده است تولید می‌شود.
وی یاد آور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بالغ بر ۵ میلیارد هزینه در حوزه‌های مختلف ضدعفونی معابر، تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن، تولید ماسک استاندارد با مجوز وزارت بهداشت در مسجد حضرت محمد (ص)، امام رضا و امام جواد تبریز انجام گرفته است.

طالبی افزود: ذبح بیش از ۲۰ قربانی و توزیع گوشت آنها بین نیازمندان، توزیع بیش از ۸ تن مرغ منجمد و گرم و هم‌چنین پخت و توزیع بیش از ۵۰ هزار پرس غذای گرم از دیگر فعالیت‌های جهادگران در این مساجد است.
پرداخت کمک هزینه درمانی به نیازمندان
فعالیت این روزهای امام محله‌های سازمان تبلیغات اسلامی و جهادگران تنها به پخت و توزیع غذای گرم و موارد گفته شده ختم نمی‌شود بلکه در سایر فعالیت‌ها نظیر تدارک دیدن جهیزیه برای نوعروسان، خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان، درمان بیماران و پرداخت کمک هزینه درمانی، تهیه غذا و عیادت از بیماران کرونایی را می‌توان نام برد.
طالبی به خبرنگار مهر گفت: ۳۰ عضو فعال در این حوزه‌ها فعالیت دارند که در برنامه‌های ویژه این تعداد به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی
وی به توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی اشاره کرده و ادامه داد: علاوه بر انجام چنین اقداماتی، برای نیازمندان عضو این مجموعه بسترهای لازم برای خودکفایی و اشتغالزایی نیز فراهم شده است.
طالبی افزود: خرید مسکن، کمک اجاره و در اختیار گذاشتن مصالح مورد نیاز برای ساخت مسکن و وجه نقد برای گروه‌های جهادی فعال در این حوزه نیز حائز اهمیت است.

عیادت از بیماران مبتلا به کرونا
طالبی در رابطه با تأمین هزینه‌های مورد نیاز بیماران کرونایی گفت: علاوه بر تأمین هزینه از سوی خیرین و عضوهای این مجموعه، هزینه ختم بالغ بر ۸۰ میلیون ریال از سوی خانواده‌های متوفیان به این مجموعه اهدا شد.
امام محله تبریزی در پایان افزود: عیادت از بیماران مبتلا به کرونا را وظیفه خود می‌دانیم و این خود، لذت خاصی دارد؛ بیشتر از همه در لحظه‌ای که تبلت را به کودکان نیازمند تحویل می‌دهیم اگر چه با دیدن اشک شوق کودکان، ناراحت می‌شویم اما از اینکه شادی را به آنها هدیه داده‌ایم شاکر خداوند هستیم.
تمام این لحظات با تلاش و پشتکار امام محله و جهادگران اتفاق می‌افتد؛ درست از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا که به گفته خود امام محله، افرادی در جامعه وجود دارند که نیازمند کمک و حمایت هستند. تمام افرادی که این روزها در چنین صحنه‌های خیرخواهانه مشغول فعالیت هستند بر این معتقدند که کرونا با تمام بدی‌ها و از دست‌دادن دوستان، یک خوبی داشت و آن اینکه دل‌های زیادی را با هم یکی کرد، همدلی و تقسیم محبت که مختص مردم هم نوع دوست و خیر ایران اسلامی است و لاغیر.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!