همدلی ۱۴ مسجد محله شهید باقدرت کرمان در عملیات حاج قاسم

همدلی ۱۴ مسجد محله شهید باقدرت کرمان در عملیات حاج قاسم
بنیاد هدایت
0
۲۹ آذر ۱۳۹۹

۱۴ مسجد محله شهید باقدرت شهر کرمان به‌صورت شبکه‌ای اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در بین نیازمندان در عملیات حاج قاسم کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ شیوع کرونا با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد جلوه‌های زیبا و بی‌نظیری از وحدت و همدلی مردم را به تصویر کشید؛ جلوه‌ای از کمک مؤمنانه، ایثار و فداکاری، همدلی و گذشت و قرار گرفتن در کنار هم برای کمک به مردم آسیب‌دیده از کرونا. شیوع کرونا با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشت به ما نشان داد که در کنار هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
در قریب یک سالی که از شهادت حاج قاسم می‌‌گذرد همه کارها، فعالیت‌ها و اقدامات مردم استان کرمان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته؛ همه کارها رنگ حاج قاسم دارد. گویی زنده است، در بین ما، در کنار.
گویی که حاج قاسم است که فرماندهی می‌کند و این بار در آستانه میلاد حضرت زینب (س) جلوه‌ای دیگر از این کمک‌ها و همدلی در عملیاتی به نام حاج قاسم در شهر کرمان آغاز شد.
آیین اهدای ۷۰۰ بسته مواد غذایی و میوه بین اقشار کم درآمد کرمان به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) عصرامروز و با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، علی بابایی فرماندار کرمان و سرهنگ حمیدرضا حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) کرمان در حسینیه سیدالشهدا(ع) خیابان شیخ احمد کافی برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی اژدری روحانی مسجد شهدا محله باقدرت شهر کرمان در این آیین با بیان اینکه مسجد شهدا به‌عنوان مسجد محوری با همراه کردن ۱۴ مسجد نزدیک اقدام به انجام کارهای جهادی و کمک به محرومین کرده است اظهار داشت: این مساجد به‌صورت شبکه‌ای اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و آن را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی با بیان اینکه هر مسجد عهده‌دار تهیه ۴۰ بسته معیشتی شب یلدا شدند، گفت: در مجموع ۷۰۰ بسته معیشتی در محله از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.
روحانی مسجد شهدا محله باقدرت شهر کرمان ادامه داد: این کمک مؤمنانه امشب و در آستانه ولادت حضرت زینب(س) و شب یلدا در بین نیازمندان همین محله که به نام شهید فخری‌زاده نامگذاری شده توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه این عملیات در راستای طرح شهید سلیمانی و با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله بسیج، مرکز بهداشت و سایر نهادها با محوریت مساجد محلات در حال انجام است افزود: تاکنون نیز در چند مرحله توزیع کمک مؤمنانه در قالب عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در این محله انجام شده است.
وی با عنوان اینکه توزیع ۵۰۰ ظرف سوپ بین بیماران و نیازمندان و ۵۰۰ بسته فرهنگی دارویی از جمله این اقدامات بوده است گفت: مرحله بعدی کمک مؤمنانه نیز در ایام فاطمیه(س) و همزمان با ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.
در این آیین حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در کنار تمام مشکلاتی که داشت درس‌های زیادی نیز برای ما دارد.
وی با بیان اینکه جریان مردمی باز هم حماسه آفرینی کرد گفت: در رزمایش کمک مؤمنانه می‌بینیم که چگونه مساجد، هیئتی‌ها و سایر نهادهای مردمی پای کار آمدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر کار جمعی و گروهی تأکید دارند افزود: امیدواریم که هر چه سریعتر این بیماری از کشور ریشه‌کن شود.
در این مراسم علی بابایی فرماندار کرمان نیز با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان کرمان در حال اجرا است گفت: در این طرح جلوه‌های زیبایی از همکاری نهادهای مردمی در سطح محلات را شاهد هستیم.
در این آیین سرهنگ حمیدرضا حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) کرمان اظهار داشت: در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا زحمات زیادی کشیده شده است.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تعدادی از نیروهای بسیج درگیر کرونا شدند اما بسیج همواره در کنار مردم است گفت: بسیج یک نهاد و سازمان نبوده و یک تفکر مقدس است.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) کرمان با اشاره به اینکه بسیج تفکر امامین انقلاب اسلامی است و همه مجموعه‌ها برای کمک به مردم با روحیه انقلابی و بسیجی پای کار آمدند افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب وارد عمل شده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!