رمزگشایی از یک قیام مردمی توسط امامان محله

رمزگشایی از یک قیام مردمی توسط امامان محله
بنیاد هدایت
0
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

امامان محله باید این حرکت را که باعث قیام مردم به قسط شد، رمزگشایی کنند و در مقیاس محله خود، تجربه کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: خداوند در آیه بیست و پنجم سوره مبارکه حدید، فرموده: که ما پیامبر را که هم پیام‌رسان است و هم اسوه حسنه است با نشانه‌های روشن مثل معجزه فرستادیم و با او کتاب آسمانی که شیوه‌نامه زندگی است فرستادیم و میزان و سنجش که عقل است را هم فرستادیم. برای اینکه مردم قیام به قسط کنند.
برای اینکه مردم قیام به قسط کنند! «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» نفرمود: برای اینکه این مردم را به قیام وادار کنند.
خیلی مهم است و سختی و پیچیدگی کار هم همین است که مردم خودشان باید قیام کنند.
شاید برای ما فهمش سخت باشد که چطور این اتفاق می‌افتد. شاید در جواب بگوییم: می‌بینیم که پیامبران و امامان چگونه این کار را کردند و الگو می‌گیریم.
ولی یک نعمت بزرگی که ما داریم و قبلاً نبوده، این است که ما یک تجربه نزدیک‌تر از قیام مردم به قسط را هم داریم که خیلی به زمان ما نزدیک است و درباره آن می‌توانیم اطلاعات بسیار زیادی را داشته باشیم!
این روزهای بهمن‌ماه، در حقیقت یادآور نَفَس قدسی و مسیحایی امام خمینی سلام‌الله‌علیه است که باعث قیام مردم به قسط شد و شدنی بودن آن را دوباره اثبات کرد.
این اتفاق بزرگ باید رمزگشایی شود و چه کسی مقدم‌تر و بهتر، از امامان محله؟ امامان محله باید این حرکت را رمزگشایی کنند و در مقیاس محله خود، تجربه کنند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!