گفتمان امام محله در خوزستان به یک گفتمان رایج تبدیل شده است

گفتمان امام محله در خوزستان به یک گفتمان رایج تبدیل شده است
بنیاد هدایت
0
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: گفتمان امام محله در خوزستان به یک گفتمان رایج تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در حاشیه نشست هم‌اندیشی راهیاران منطقه‌ای و استانی، درباره طرح امام محله، اظهار کرد: مبانی طرح امام محله، از قرآن و سنت گرفته شده و هدف از اجرای این طرح، احیای کارکرد مساجد در صدر اسلام است.

وی درباره تاریخچه اجرای طرح امام محله در استان عنوان کرد: گفتمان امام محله در خوزستان به یک گفتمان رایج تبدیل شده است. در واقع نقطه آغاز این طرح از سه دهه پیش یعنی از اواخر دهه ۶۰ یا اوایل دهه ۷۰، توسط آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بوده که پس از طی مراحل شکل گیری و تثبیت، به دنبال بالندگی و ارتقا این طرح در سطح استان هستیم.
فردآقایی در ادامه تصریح کرد: مساجد طرح امام محله دارای روحانیان و طلاب قوی، توانمند و با فهم از این گفتمان شکل گرفتند که این طلاب در مساجد محل تبلیغ خود علاوه بر فعالیت فرهنگی، گروه‌ها و حلقه‌های تربیتی را به وسیله جذب دانش آموزان از مدارس تشکیل می‌دهند که این دانش آموزان در این دوره، رشد و تعالی و بالندگی لازم را پیدا کرده و خود در مرحله ثمر دهی که حضور در حوزه‌های علمیه و کسوت طلبگی است، با درک و بینشی که در این راستا کسب کرده اند، این مسیر را ادامه می‌دهند.
وی افزود: در سطح استان علاوه بر دوستان طلبه و ائمه جماعات که سالیان است مشغول انجام کارها و برنامه‌های مختلفی در این خصوص هستند، تعدادی قریب بر ۹۰ نفر از روحانیون مستعد و توانمند نیز شناساسیی شده اند که تحت عنوان شبکه امامت در حال انجام فعالیت می باشند و این امید را داریم که در یک افق کوتاه مدت در سال ۱۴۰۰ نسبت به ارتقاء بینشی، نگرشی و توانمندی‌های آنها بتوانیم قدمهای مثبت و مؤثری برداریم.
فردآقایی گفت: فشارهای اقتصادی و حتی حوادث طبیعی پیش آمده در استان همچون سیل ۹۸، عملا مساجد ما را به سمتی برده که اغلب آنها در سطح استان دارای خدمات اجتماعی هستند. لذا اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده و سخنرانی‌ها و پیام‌های مقام معظم رهبری و همچنین اقتضائاتی که در استان شکل گرفته، از جمله عوامل مؤثر در تقویت و گسترش ارائه خدمات اجتماعی از سوی مساجد بوده است.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!