سخنان حجت‌الاسلام بنی خزاعی در دومین نشست شبکه منطقه‌ای خراسان جنوبی؛

رفع مشکلات مردم؛ مهم‌ترین وظیفه امام محله

رفع مشکلات مردم؛ مهم‌ترین وظیفه امام محله
بنیاد هدایت
0
۳۰ بهمن ۱۳۹۹

راهیار خراسان جنوبی گفت: خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های آنان مهمترین وظیفه امام محله است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمد بنی خزاعی راهیار خراسان جنوبی در دومین نشست شبکه منطقه ای خراسان جنوبی که در محل هیئت سادات الحسینی فاطمیه بشرویه برگزار شد گفت: یکی از اهداف برگزاری این جلسه این است که امام محله با شبکه‌سازی و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی یک نیروی واکنش سریع و آماده به خدمت در حل مسأله‌های محله داشته باشد.

وی بیان داشت: یکی از مسائل جدی که توسط امامان محله و روستا بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد این است که شبکه‌های امام محله‌ای خود را به سمت توانمندسازی در شناسایی و اولویت‌بندی و برنامه‌نویسی برای حل مسئله پیش ببرند.

راهیار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رفاقت با مردم تسهیل‌گر وظایف مهم امام محله و روستا است، افزود: امام محله باید این توانایی را داشته باشد که با ایجاد طرح رفاقت با مردم محله خود در انسجام اجتماعی محلات تلاش نمایند.

حجت‌الاسلام بنی خزاعی در ادامه گفت: امامان محله و روستا نباید تنها یک هدف را دنبال کنند بلکه با توجه به جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌هایی که در جامعه های محلی خود دارند و همچنین با افزایش نقش و کارکرد اجتماعی، نماینده افکار عمومی در پیگیری‌های مسائل اجتماعی باشند.

وی یکی از وظایف خطیر امامان محله و روستا را ایجاد و برقراری رفاقت بین مردم دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های آنان مهمترین وظیفه امام محله است.

حجت‌الاسلام بنی خزاعی گفت: انجام کار به صورت تشکیلاتی و با استفاده از ظرفیت‌های همه اقشار و گروه‌ها به‌ویژه جوانان از دیگر وظایف یک امام محله است و با استفاده از ظرفیت مردم، می‌توان قدم‌های بزرگی برداشت.

راهیار خراسان جنوبی در توصیه به امامان محله، اظهار داشت: تجربه نگاری یکی از کارهای مهم و اصولی است که باید امام محله و روستا به آن توجه ویژه ای نماید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!