حجت الاسلام قمی:

منادیان دین باید گره‌گشای مشکلات مردم باشند

منادیان دین باید گره‌گشای مشکلات مردم باشند
بنیاد هدایت
0
۲۱ اسفند ۱۳۹۹

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: یکی از آموزه‌های مکتب امامین انقلاب گره‌شایی از کار مردم است و کسانی که منادی دین هستند باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم مستضعف به کار ببرند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی’>سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در جمع امامان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی کشور در تجلیل از جایگاه امامت، اظهارداشت: شما مجاهدان خط مقدم در سخت‌ترین صحنه کارزار هستید و ما خود را خادم شما می‌دانیم. همچنین اصل نزاع و نبرد در جنگ نرم، مشکلاتی است که شما با آن دست ‌به ‌گریبان هستید.
وی ادامه داد: مکتب امام (ره) احقاق حق، اقامه قسط، بسط توحید و امتداد عملی «لا اله إلا الله» را به بهترین شکل برای روحانیون و طلاب تبیین کرده است.
قمی با اشاره به آموزه‌های امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم باز کردن گره از کارمردم به دست منادیان دین خاطرنشان کرد: باید گره مردم به دستان کسانی که حرف توحیدی، معرفتی، آخرتی و عرفانی برای مردم ‌دارند باز شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ شکل‌گیری و گسترش شبکه امامت را کاری عظیم برشمرد و تصریح کرد: اگر این جمع نقطه اتصالی با سازمان تبلیغات اسلامی نداشت بازهم به خاطر نوع سلوک و خدمتی که در جامعه دارند، با افتخار به آنها خدمت می‌کردم.
وی با اشاره به این مطلب که کمک به مردم، مانع رسالت‌های تبلیغی و گفتمان سازمان تبلیغات اسلامی نخواهد بود، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی باافتخار خادم شما طلاب خواهد بود چراکه شما عزم خود را جزم کرده‌اید که مشکلات مردم را حل کنید و این کار مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اید.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ما خود را خادم مردم می‌دانیم، بیان کرد: ریشه کار ما به نبی مکرم اسلام (ص) برمی‌گردد و مهمترین نقش روحانیون و طلاب، گفتمان سازی در جامعه است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «ریشه‌ای‌ترین جهاد امید است» اظهار داشت: ما نباید تنها به خدماتی که توسط عده‌ای انجام می‌شود بسنده کنیم بلکه حتماً باید در ترویج گفتمان امید آفرین در جامعه نقش مهمی داشته باشیم.
وی بسنده نکردن به تبلیغ زبانی، حسن سلوک پیامبرانه داشتن در میان مردم و نزدیک شدن به ساحت امامت امت را مجاهدتی متعالی برشمرد و تأکید کرد: باید خالصانه به دنبال خدمت به مردم باشیم و این امر را در راستای وظایف طلبگی و سربازی امام زمان(عج) ببینیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: ما همه طلبه هستیم و هیچ‌کدام دغدغه پست و مقام و نگرانی‌هایی از این جنس را نداریم. البته باید حداقل‌هایی برای این قشر تأمین شود که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد؛ اما این‌ها موجب کم‌کاری در رسالت‌های طلبگی ما نمی‌شود. عمل به این رسالت موجب خیر و برکت در دنیا و آخرت، جامعه و امت جهان اسلام است و ما در پیمودن این مسیر تردید نداریم.
قمی بابیان اینکه بسیاری از طلاب با همه کاستی‌ها و گاهی با عدم احساس امنیت در راه انجام وظایف خود با تمام توان تلاش می‌کنند تصریح کرد: مسئله بر عهده گرفتن امامت جامعه و حل مشکلات مردم از نگاه رهبر معظم انقلاب اولویت دارد و دشمن نیز همه توان خود را برای ضربه زدن به این جایگاه به کار گرفته است.
وی تجمیع توان‌ امامان محله را یک امر ضروری خواند و بیان داشت: تک‌تک شما در منطقه‌ای که حضور دارید منشاء برکت هستید اما همه باهم می‌توانیم بار بزرگی را از دوش رهبر معظم انقلاب برداریم؛ این عهد جمعی ما است. پیوندهای منطقه‌ای، محلی، شهری، استانی و ملی شما، قدرت متفاوتی می‌سازد که این نوع قدرت‌ همانی است که ما با آن تجربه پیروزی در انقلاب اسلامی و جنگ را داشتیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجمیع اراده‌های اجتماعی را گره‌گشای معضلات بزرگ جامعه دانست و خاطرنشان کرد: إن شاء الله در این مسیر با عزم راسخ و مصمم، گام برخواهیم داشت و برای رضایت امام عصر (عج) با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

 در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!