رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

امامان محله پای کار حل مشکلات مردم ایستاده‌اند

امامان محله پای کار حل مشکلات مردم ایستاده‌اند
بنیاد هدایت
0
۲۳ اسفند ۱۳۹۹

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبیین مشکلاتی و سختی‌هایی که امامان محله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: با همه این اوصاف این افراد جانانه پای کار ایستاده اند؛ حکایت زحمات و سرنوشت‌ آنها بسیار جالب و شنیدینی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار سید مرتضی میرباقری، رئیس کارگروه تخصصی مقابله با آسیب‌های اجتماعی معاونت بررسی‌های دفتر مقام معظم رهبری به تبیین مجاهدت امامان محله در مناطق محروم پرداخت و اظهار داشت: امامان محله در این راه با سختی‌ها و مشکلات بسیاری روبرو هستند اما با همه این اوصاف جانانه پای کار ایستاده اند؛ حکایت زحمات و سرنوشت‌ آنها بسیار شنیدینی و جالب است.
وی به جایگاه امامان محله در نزد مردم اشاره کرد و گفت: وقتی بررسی میدانی می‌کنیم، می‌بینیم که مردم منطقه و محله آن امام را دوست دارند، با او حس گرفته اند و حمایتش می‌کنند. نقش امام محله بسیار مؤثر است و تلاش می‌کند به محله خود هویت بدهد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امام محله تلاش می‌کند با کمک خیرین و خود مردم مشکلات آنها را حل کند، گرفتاری آنها را بر طرف کند. در جلوگیری از بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی این امامان موفق بوده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی مشکلات مالی و سختی معیشت امامان محله را مورد توجه قرار داد و گفت: همه این افراد با اینکه خود در مضیقه هستند، دست و زن و بچه خود را گرفته اند و به مناطق محروم برده اند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
وی، فرآیند گزینش امامان محله از سوی سازمان را بسیار سخت گیرانه توصیف کرد و ابراز داشت: بسیاری از این افراد در دانشگاه و سطوح عالی حوزه مشغول تدریس بوده اند اما این موقعیت‌ها را رها کرده اند و مسئولیت امامت محله را بر عهده گرفته اند با اینکه آورده مالی هم برای آنها ندارد.
گردآوری و تدوین نظام مسائل ملی در دستور کار سازمان تبلیغات
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حل آسیب‌های اجتماعی استان‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه امامت در سال ۱۴۰۰ است، گفت: ما در اتاق وضعیت استان‌ها کار ویژه ای را به صورت توصیفی ـ تحلیلی دنبال می‌کنیم؛ می‌خواهیم به جایی برسیم که برای هر نقطه از کشور، اطلسی از زیرساخت‌های فرهنگی، سرمایه انسانی، رویدادها و معضلات خاص آن منطقه در دست داشته باشیم.
وی با اشاره به اشراف کامل امامان محله به مسائل و ظرفیت‌های مناطق مختلفی که در آن مشغول خدمت رسانی هستند، افزود: هیئت اندیشه ورزی از خبرگان و نخبگان فرهنگی در استان‌ها تشکیل شده است؛ این افراد با ارزیابی میدانی نظام مسائل را پیدا کرده و اولویت‌های زیست بوم استان را با ادله مشخص می‌کند در حضور جمعی از مسئولان سازمان از ادله و برنامه‌های خود دفاع می‌کند تا در نهایت تسهیلات لازم برای حل آن مسائل فراهم می‌شود. خروجی این کار جمع آوری و تدوین نظام مسائل ملی خواهد شد.
ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد هدایت
حجت الاسلام رفیعی، مسئول دفتر نظارت و بازرسی بنیاد هدایت در ادامه به تشریح ساختار، اهداف و برنامه‌های بنیاد پرداخت و اظهار داشت: این بنیاد در حال حاضر حدود ۵ هزار امام دارد که در حاشیه شهرها و روستاها مشغول فعالیت هستند که دنبال الگوسازی و گفتمان سازی برای جامعه اسلامی باشد.
در بخش دیگر این جلسه سه تن از امامان موفق ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در محلات خود به ارائه طرح‌های خود برای تعالی شبکه امامت و رفع آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم پرداختند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

وب سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!