عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی:

تعالی شبکه امامت، جریان لیبرال را به نابودی می‌کشاند

تعالی شبکه امامت، جریان لیبرال را به نابودی می‌کشاند
بنیاد هدایت
0
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبیین کارکردهای شبکه امامت و نقش آن در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: گسترش و تعالی شبکه امامت منجر به نابودی جریان لیبرال خواهد شد و این واقعه بسیار نزدیک است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح، عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت) در دیدار حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به پیشتازی جوانان در بسیاری از صحنه‌های علمی و اهمیت استفاده از این ظرفیت، گفت: این افراد در مسیر علم بسیار هوشمندانه گام بر می دارند به همین دلیل تحولات بزرگ و شگفت آوری را رقم می زنند. جوانان ما در بحث سلول های بنیادین کاری کردند که دانشمندان درجه یک ما در ابتدا باور نمی کردند.
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلام، فعالیت‌هایی که بنیاد هدایت انجام داده است را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: برای اینکه بتوانید چرخه ای برای این حرکت تعریف کنید باید ببینید که چه کسانی می توانند پشتوانه ایدئولوژیک شما را تقویت کنند، به سراغ این افراد رفته و مباحث را مطرح کنید. تفکر در این زمینه، کار فقاهتی می طلبد و اصل این کار فقهی است.
وی با تأکید براینکه بسیاری از مسائل تئوریک شبکه امامت باید حل شود، گفت: تمام مسائل و نهادهایی که شما در کار خود با آن در ارتباط هستید نیاز به باز تعریف دارد؛ معنای محله، خانواده و مسجد را با یک نگاه آینده پژوهانه باید مشخص کنید، بنابراین بحث های تئوریک مهمی در این زمینه باید مطرح و بررسی شود.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت موجود در طراز تمدن اسلامی نیست، افزود: در این مسیر بحث و بررسی مبانی تئوریک شاید برخی از مبانی ما به چالش کشیده شود و به سمت مباحث کلامی و اخلاقی، تربیتی جدیدی کشیده شویم.
بحث‌های تئوریک بنیاد هدایت می‌تواند موجب رشد علمی حوزه شود
وی، یکی از ثمرات حرکتی که بنیاد هدایت آغاز کرده است را رونق علمی و پیشتازی در عرصه توسعه علمی برشمرد و گفت: خیلی از فضلای حوزه هستند که از این مباحث استقبال می کنند، بنابراین حرکت شما می تواند موجب رشد علمی حوزه شود.
رئیس مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بیان داشت: بنیاد هدایت باید بازخورد مجموعه کارهای خود را ارائه دهد و این امر نیاز به تقریر دارد تا مشخص شود از چه غنایی برخوردار است. تقریر درست از اهداف و کار شبکه امامت موجب می شود بقیه افراد خودشان به صحنه بیایند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به اینکه کار بنیاد هدایت بر روی مسئله امامت متمرکز است، گفت: در کنار آن خوب است که بر روی این مسئله نیز این فکر کنیم که با تکمیل و توسعه شبکه امامت چه اتفاقی برای مردم می‌افتد و ما می خواهیم که چه تأثیری بر روی مردم داشته باشیم و در این زمینه باید دیدگاه اسلامی خود را مشخص کنیم.
وی تصریح کرد: آیا اگر مردم دیدگاه شان نسبت به خدا تغییر کند، شما را اقناع می کند؟ ما می خواهیم مردم به کجا برسند؟ این مسئله یک دیدگاه و اندیشه منضبط می خواهد؛ هدف ما باید در این مسیر مشخص شود. نمی شود صرفاً با نگاه آرمانی یک سری چیزی هایی که مطلوب ما است را مشخص کنیم و بگوییم این اتفاق باید رقم بخورد.
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: باید ببینیم می شود این دیدگاه را ملی کرد؟ اگر ملی باشد دیگر نمی شود نگاه انضمامی داشت.
استفاده از ظرفیت امامت؛ نقطه قوت انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین فلاح، شکل گیری شبکه امامت را امری ضروری دانست و گفت: اما در مسئله امامت باید این را مطرح کنیم که آیا امامتی که ما دنبال آن هستیم همین چیزی است که در خارج اتفاق افتاده است؟ آیا انقلاب به دنبال امامت امت است؟ در حوزه نظریه اجتماعی و نظریه راهبردی نسبت به مسئله امامت بحث های جدی داریم.
وی، نقطه قوت انقلاب اسلامی را استفاده از ظرفیت امامت خواند و خاطرنشان کرد: بشریت و غرب با تمام هوشمندی و زحمتی که کشیده در فلسفه سیاسی دچار بحران شده است اما با مبانی اسلامی خود می توانیم در این بوم و اقلیم، آنچه را که آنها صرفاً حرفش را می زنند، اجرا کنیم. غرب نتوانست مردم سالاری را اجرایی کند چراکه این امر مهم تنها در بستر و فضای توحیدی می تواند اتفاق بیفتد.
رئیس مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با اشاره به اینکه اتصال به یک عقبه پژوهشی لازمه تحقق اهداف شبکه امامت است، گفت: یک پژوهشکده سیالی نیاز است که اقدام پژوهانه با شما پیش برود تا در مواجهه میدانی با موارد مختلف، ایده ها و طرح ها در ذهن آنها شکل بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در پایان تصریح کرد: گسترش و تعالی شبکه امامت منجر به نابودی جریان لیبرال خواهد شد و این واقعه بسیار نزدیک است.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!