از خدمت تا شهادت؛

جهاد چندین ساله ی سنگر ساز بی سنگر/ شهید دانیال سالاری، طلبه ای که پیشقدم در خدمت رسانی به مردم بود

جهاد چندین ساله ی سنگر ساز بی سنگر/ شهید دانیال سالاری، طلبه ای که پیشقدم در خدمت رسانی به مردم بود
بنیاد هدایت
0
۰۹ فروردین ۱۴۰۰

شهید دانیال سالاری جوان دهه هفتادی بود که خدمت به مردم منطقه ی قلع گنج را بر هر چیزی ترجیح می داد؛ جوانی که به اذعان دوستان و آشنایانش از نمونه های متمایز اخلاص بود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ دیروز خبری با این عنوان در صدر اخبار استان کرمان قرار گرفت “طلبه ی جوان دانیال سالاری از جهادگران قلعه گنجی که در روستای محروم راسک در حال خدمت رسانی بود براثر واژگونی یک دستگاه تراکتور به لقاء الله پیوست.”
دانیال سالاری یک جوان دهه هفتادی بود؛ او ازاعضای گروه جهادی فانوس جنوب بود که تقریبا ۱۰ روز مشغول خدمت رسانی در روستای محروم راسک از توابع دهستان رمشک بود.
به گفته ی دوستان و آشنایان او، دانیال در خانواده ای مذهبی و متدین بزرگ شده است، خواهر و یکی از برادرهای این شهید طلبه هستند ضمن این که او قاری قرآن ومداح نیز بوده است.
شهید سالاری پیشقدم در انجام کارهای جهادی بود
مهدی ظفری پور فرمانده پایگاه روستای آهوان است، روستایی که دانیال سالاری در آن بزرگ شده است؛ ظفری پور در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت های متمادی او در گروه های جهادی گفت.
او توضیح داد: سال گذشته که سیل آمده بود، شهید دانیال سالاری به مسیر اسلام آباد-رودباررفت تا با کمک دیگر جهادگران آبگرفتگی ناشی ازسیل در آن منطقه را برطرف کند و به همراه سایر گروه های جهادی در آنجا چندین حمام و سرویس بهداشتی ساخت.
فرمانده پایگاه روستای آهوان ادامه داد: از زمانی که یاد دارم شهید سالاری در قالب گروه های جهادی به خدمت مردم و همشهریانش می رفت.
ظفری پور به اعتقادات و باورهای شهید دانیال اشاره کرد و گفت: دانیال روز قبل از شهادتش به بچه های پایگاه زنگ زد و در خصوص مکان جشن نیمه شعبان برنامه ریزی کرده بود، اگر چه او در بسیاری از کارها یاری رسان بود و همیشه در پویش کمک مومنانه در روستا پیش قدم می شد.
جهادگران ادامه دهنده ی راه سنگرسازان بی سنگر هستند
علی ایل بیگی به عنوان مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اخلاص جهادگران گفت:گروه های جهادی همیشه در کنار مردم بوده اند و با شجاعت در عرصه هایی که نیاز به خطر داشت پیشقدم هستند.
وی ادامه داد: این گروه ها در جنگ و در کنار سنگر سازان بی سنگر نقش آفرینی می کردند و در برابر دشمن بدون هیچ جان پناهی خاکریز می زدند و در حین انجام خدمت به شهادت می رسیدند.
مسئول هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی عنوان کرد: جمعی دیگر از جهادگران نیز به صورت خط می ایستادند تا اگر رزمنده ای به شهادت برسد جهادگر دیگر سکان لودر را به دست بگیرد تا رزمندگان در برابر دشمن جان پناه داشته باشند.
ایل بیگی افزود: در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و … در کشور جهادگران همواره حضور داشتند و اکنون نزدیک ۲۰ سال است که جهادگران در راه های مختلف برای خدمت به مردم جان خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: جهادگران در واقع همان سنگر سازان بی سنگری هستند که لقب شهید خدمت و شهید به آنان داده نمی شود برای مثال جهادگران در کنار کادر درمان به خدمت مردم شتافتند، اگر پرستار بزرگواری جان خود را از دست بدهد لقب شهادت می گیرد اما در کنار این پرستار اگر جوان پزشکی در قالب جهادگرخدمتی ارائه دهد و از دنیا برود لقب شهادت به او داده نمی شود.
مسئول هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی تاکید کرد: جهادگران دست از اخلاص و مجاهدت خود برنمی دارند چرا که دوست دارند گمنام باشند و حتی دوست ندارند که در فضای اداری به آنان لقب شهید داده شود.
ایل بیگی بیان کرد: شب قبل از شهادت دانیال سالاری و در وقت نماز مغرب و عشاء از گروه جهادی فانوس بازدید کردیم، او بعد از اذان در کنار روستائیان مداحی زیبایی داشت.
شهید سالاری الگوی جوانان منطقه در خدمت به همشهریانش است
سید حسام الدین حسینی مسئول گروه جهادی فانوس نیز به فعالیت های فرهنگی و جهادی شهید سالاری اشاره کرد و گفت: شهید سالاری از سالهای پیش کارهای فرهنگی انجام می داده است و به اذعان تمامی بچه های جهادی گروه، او از بچه های ویژه ی گروه جهادی مان بود و اخلاص متمایزی داشت.
مسئول گروه جهادی فانوس بیان کرد: در دو سال گذشته با همکاری بنیاد علوی و سپاه در حال ایجاد هسته های بومی قلع گنج هستیم تا خودشان توانمند شوند و برای رفع محرومیت شهرستان نیروهای مردمی تلاش کنند.
حسینی افزود: شهید دانیال سالاری از نمونه های متمایز نیروهای محلی بود که برای خدمت به مردم منطقه ی خودش از هیچ تلاشی فروگذار نبود و بدون شک او الگوی جوانان همشهری اش است.

در دیگر رسانه ها:

وبسایت خبری راه آرمان کرمان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!