اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در کرمان

اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در کرمان
بنیاد هدایت
0
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان از اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در کرمان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه، کلیات برنامه‌های سازمان تبلیغات کرمان در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های روزه‌داری درک حال نیازمندان است بیان کرد: ماه رمضان فرصتی برای امیدآفرینی و حل مشکلات مردم محله توسط خود آنها است و زمینه بهتری برای خدمت‌ رسانی به محرومان خواهد بود.
حقانی سپس به برنامه‌های سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان پویش سراسری «مهرواره محله همدل» است که به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی اجرا خواهد شد.
وی در مورد نحوه اجرای طرح تصریح کرد: هرفرد با هر سطح تحصیلات و معلوماتی می‌تواند در این مهرواره شرکت کند و ناظر بر تخصص و توانش یک مسئله را ثبت کند و به اندازه توان خود در حل آن تلاش کند.
وی هدف این طرح را امیدآفرینی و تواصی به حق و صبر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به شیوه حل مسائل محله توسط خود مردم محله دانست و افزود: قصد داریم مردم را دعوت کنیم که از فرصت ماه مبارک استفاده کرده و همه تلاش کنند تا هر فرد یک مسئله کوچکی را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی در محله خود حل کند.
حقانی افزود: در این پویش صرفاً بسته معیشتی توزیع نمی‌شود و مسائل مختلفی را مد نظر داریم برای نمونه حل مسائل معیشتی خانواده‌های بی‌بضاعت، اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کارگاه تولیدی خرد و مشاغل خانگی، زمینه‌سازی ازدواج جوانان محله، رسیدگی به خانواده‌های مبتلا به کرونا، حل مشکل خانوادگی، کمک به ترک اعتیاد، آموزش دروس مدرسه به افرادی که ابزار آموزش ندارند، حل اختلاف و ترویج صله رحم، که با همکاری مردم و مساجد می‌توان به حل این مسائل پرداخت.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: در پایان پویش، بهترین ایده‌ها و مسائل حل شده، در قالب جشنواره شهرستانی، در مرحله بعد در سطح استانی و ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از طرح‌ها، محلات و استان‌های برگزیده تقدیر خواهد شد و به نفرات برتر جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد.
وی بیان کرد: به سه محله‌ای که رتبه نخست را در سطح ملی کسب کند مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، اهدا خواهد شد.
گفتنی است، ستاد استانی مهرواره متشکل از مدیرکل اداره تبلیغات، مسئول امور مساجد دفتر امام جمعه، معاونت اجتماعی سپاه ثارالله، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، مسئول کانون‌های مساجد، نماینده اداره اوقاف، نماینده جبهه فرهنگی انقلاب و نماینده آستان قدس رضوی است.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!