سردار حاجیان خبرداد؛

استفاده از ظرفیت امامان محله در اجرای طرح «شمیم»

استفاده از ظرفیت امامان محله در اجرای طرح «شمیم»
بنیاد هدایت
0
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

معاون اجتماعی ناجا از آغاز طرح شمیم در محله‌ها خبر داد و گفت: در این طرح شورایی با حضور امام محله شکل می‌گیرد تا از افراد آسیب‌پذیر حمایت کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در دیدار با حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت از آغاز طرح جدیدی با عنوان «شمیم» خبر داد و اظهار داشت: در این طرح شورای معتمد محله شکل می‌گیرد که یکی از اعضای آن امام محله است. کار آنها این است که از افرادی که آسیب پذیر هستند حمایت کنند.

وی تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم تا امامان محله را در طرح شمیم و نیز قرارگاه فضای مجازی به عضویت در آوریم و از آنها در تولید محتوا در فضای مجازی بهره بگیریم بنابراین لازم است تفاهم نامه ای بین بنیاد و ناجا برای همکاری امضا شود و از ظرفیت های طرفین استفاده شود.

سردار حاجیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمرنگ شدن حضور جوانان در مساجد گفت: لازم است برای جلوگیری از خالی شدن مساجد از جوانان روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

تغییر باورها و اعتقادات نوجوانان؛ هدف دشمن در جنگ شناختی

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با تأکید بر اینکه در جامعه هدف ما باید افرادی با سنین کمتر را در نظر بگیریم، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که فضای مجازی در اختیار همه ما و فرزندان ماست و با هرجای دنیا بخواهند می توانند ارتباط بگیرند؛ اوضاعی بر فضای حاکم مجازی حاکم است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان ولنگاری یاد کردند و این برای ما یک هشدار است. اگر به خود نیاییم در این جنگ شناختی شکست خواهیم خورد.

وی بیان داشت: جنگ شناختی با ایجاد شبهه در باورها و اعتقادهاست و دشمن با  تغییر در باورها تغییر در رفتار ایجاد می کند و با این کار اعتقادات فرزندان ما را از همان سنین پایین از بین می برند. در تحقیقاتی میدانی مشخص شده که بین حجاب دختران و مادران ۵۰ تا ۷۰ درصد فاصله وجود دارد.

سردار حاجیان عنوان کرد: مسجد باید به یک پایگاه فرهنگی اجتماعی با مدل روز تبدیل شود و تغییر تاکتیک بدهیم. از ظرفیت روحانیت استفاده کرده و آنها را به علم روز تجهیز کنیم. روحانیون ما باید توان اقناع سازی جوانان را داشته باشند.

اعلام آمادگی همکاری با ناجا در طرح «شمیم»

حجت الاسلام میر محمدیان قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و مدیر عامل بنیاد هدایت نیز در این دیدار با اشاره ظرفیت متعدد موجود برای همکاری اظهار داشت: تیم های کارشناسی از ناجا و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات می‌توانند با هم گفت‌وگو کنند و زمینه های موجود برای همکاری را شناسایی کنند.

مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: طرح شمیم طرح بسیار خوبی است و به خصوص در مناطقی که هویت محله ای خود را حفظ کرده اند بهتر پاسخ می دهد اما این در شهری مانند تهران مشکل است و می توان از ظرفیت هیئت ها بهره برد.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت مبلغین در طرح شمیم نیروی انتظامی می تواند از سازمان تبلیغات منطقه بخواهد تا مبلغین توانمند را به آن ها معرفی کند و از سوی دیگر با کمک ۸۵ هزار مبلغی که با سازمان تبلیغات مرتبط هستند ما می توانیم در انتشار محتواهای تولید شده در معاونت اجتماعی ناجا مشارکت کنیم.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!