سجایای اخلاقی مرحوم حجت الاسلام انصاری؛

استقامت پای باور سربازی امام زمان/ ۴۴ سال خدمت صادقانه به مردم روستا

استقامت پای باور سربازی امام زمان/ ۴۴ سال خدمت صادقانه به مردم روستا
بنیاد هدایت
0
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر اداره تبلیغات شهرستان کبودر آهنگ ساده زیستی و مردم‌داری را از ویژگی‌های مرحوم حجت الاسلام انصاری برشمرد و گفت: ۴۴ سال به صورت مستمر در روستا به مردم خدمت کرد و خودش می‌گفت اگر باور داریم که سرباز امام زمان(عج) هستیم باید به آنچه فرمودند عمل کنیم و نگران رزق و روزی نباشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی مدیر اداره تبلیغات شهرستان کبودر آهنگ، به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم حجت الاسلام نجاتعلی انصاری امام روستای خان آباد پرداخت و اظهار داشت: ایشان از قبل انقلاب در همین روستا سکونت داشتند و خدمات ارزنده‌ای را در طول این سال‌ها به مردم این روستا و روستاهای اطراف داشتند.

وی با تأکید بر اینکه آن مرحوم هیچ گاه به دنبال جاه و مقام نبود، گفت: با اینکه شرایط فراهم بود که به قم یا مرکز استان مهاجرت کنند و به پست و جایگاهی برسند، اما ۴۴ سال به صورت مستمر در همین روستا ماندند و به مردم خدمت کردند. محور فعالیت خود را مسجد روستا قرار داد و به واقع این سنگر را حفظ کردند.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان کبودر آهنگ تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام انصاری عضو شورای حل اختلاف بودند از این‌رو بسیاری به او مراجعه می‌کردند و در این مدت مشکلات و اختلافات زیادی را حل و فصل کردند.

حجت الاسلام کیهانی ساده زیستی و زی طلبگی را ویژگی‌های بارز شخصت مرحوم انصاری برشمرد و گفت: همیشه با حداقل‌ها زندگی کرده و به هیچ عنوان شهریه دریافت نمی کردند؛ تا آخر عمر مشغول تبلیغ و ترویج دین بوده و به معنای واقعی کلمه مبلغ فعال و موفقی بودند.

وی خاطرنشان کرد: او اولین کسی بود که اعتکاف را در شهرستان کبوتر آهنگ احیاء کرد؛ پیش از انقلاب به تنهایی معتکف می‌شدند و کم کم مردم هم با او همراه شدند و پس از انقلاب نیز مراسم اعتکافی که ایشان برگزار می‌کرد رونق خاصی گرفت.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان کبودر آهنگ با اشاره به سوابق انقلابی مرحوم حجت الاسلام انصاری، گفت: در جنگ تحمیلی با وجود معلولیت جسمی، سه بار به جبهه‌ها اعزام شدند و زمان‌هایی که در پشت جبهه بود به روستاهای مختلف سرکشی می‌کردند و برای کمک‌های مردمی را برای رزمندگان اسلام جمع‌ آوری کرده و به جبهه می‌فرستاد.

حجت الاسلام کیهانی به نقل خاطره‌ای زیبا از آن مرحوم پرداخت و اظهار داشت: در یک جلسه‌ای حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با مرحوم حجت الاسلام انصاری این مطلب را مطرح کردند که برخی از طلبه‌ها به دلیل مشکلات معیشتی حاضر نمی‌شوند در روستاها مستقر شوند، ایشان در پاسخ گفت اگر قبول کردیم سرباز امام زمان(عج) هستیم باید یقین داشته باشیم که حضرت ما را از یاد نمی برد و رزق و روزی ما را می دهد؛ فقط کافی است که به این امر باور داشته باشیم و به چیزهایی که فرموده‌اند عمل کنیم.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!