در دیدار مدیران بنیادهای هدایت و خاتم الاوصیاء(عج) تاکید شد

اینکه مسجد را فقط محل برگزاری نماز بدانیم، نگاهی سکولار است

اینکه مسجد را فقط محل برگزاری نماز بدانیم، نگاهی سکولار است
بنیاد هدایت
0
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

عبودتیان با بیان اینکه برخی تأکید دارند که مساجد نباید در بسیاری از امور ورود پیدا کنند و صرفاً باید محل برگزاری نماز باشند، گفت: متأسفانه این نگاه سراسر سکولاری است که حتی در برخی نهادهای انقلابی ما نهادینه شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیادهدایت؛  سید احمد عبودتیان، مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) در دیدار با حجت الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های بنیاد هدایت گفت: اینکه مجموعه ای در کشور دغدغه اش بر مسجد و امام متمرکز شده است بسیار ارزشمند است.

مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیاء اظهار داشت: در دوره های مختلف نسبت آموزش و توانمندسازی خدام هیئت امنا و ائمه جماعات اقدام شده است اما در کنار این توانمندسازی باید به کمک رسانه، به فرهنگسازی بپردازیم و مساجد را در ارائه خدمات متنوع فعال کنیم آن وقت است که خود ائمه جماعات پای کار می آیند.

وی ادامه داد: بنابراین نباید قدرت فرهنگ سازی و رسانه را در این عرصه نادیده گرفت و نمونه آن را در طرح یک مسجد یک جهیزیه شاهد بودیم که وقتی این طرح کلید خورد از بیش از ۲۰۰۰ مسجد در تهران کمتر از ۱۰۰ مسجد از این طرح استقبال کردند اما وقتی مردم به واسطه رسانه و صدا و سیما از این طرح مطلع شدند خودشان از مساجدشان اجرای آن را طلب کردند.

محدود کردن مسجد به عبادتگاه ناشی از نگاه سکولاری است

عبودتیان بیان کرد: مبنای بسیاری از افراد حتی در بدنه نظام این است که مسجد نباید در امور مختلف ورود کند و متأسفانه این نگاه سراسر سکولاری است که حتی در برخی نهادهای انقلابی ما نهادینه شده است و معتقدند که مسجد فقط باید محل نماز باشد.

وی ابراز کرد: مهمترین محوری که ما می توانیم با بنیاد هدایت همکاری کنیم، گفتمان سازی است؛ این کار به الگوسازی کمک می کند. زندگی علمای بزرگ جذابیت ویژه ای دارد که می توان از آن برای این الگوسازی بهره برد.

مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) افزود: مسیری که بنیاد هدایت در پیش گرفته مسیر درستی است و هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت؛ خداوند در این راه حتما یاری خواهد کرد.

حوزه موظف است امام پرورش دهد

حجت الاسلام میرمحمدیان در این دیدار با اشاره به رسالت حوزه علمیه در پرورش امامان جامعه گفت: حوزه موظف است امام پرورش دهد نه صرف تربیت عالمان و حوزه ای که امام پرورش ندهد، حوزه سکولار است.

مدیرعامل بنیاد هدایت تاکید کرد: کار بنیاد هدایت تعالی شبکه امامت است و اگر بتوانیم افراد را پای این کار بیاوریم بسیار ارزشمند است گرچه کار بسیار دشواری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در جامعه ظرفیت لازم را برای فعالیت امامان محله فراهم کنیم و وقتی به امام هویت دادیم و وقتی طلبه ما اقبال مردم را دید و جایی را یافت که می تواند تکلیف خود را ادا کند، در این عرصه حاضر می شود.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!