مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) خواستار شد:

استفاده از ظرفیت ۴ هزار مسجد برای تسهیل ازدواج جوانان

استفاده از ظرفیت ۴ هزار مسجد برای تسهیل ازدواج جوانان
بنیاد هدایت
0
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) از تشکیل ۱۲ کارگروه در مساجد برای ترویج ازدواج آسان و حل مشکل جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام سید حسن امامی، مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) در دیدار با حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به پیشینه این مؤسسه، اظهار داشت: قریب به ۳۷ سال است که این مؤسسه با هدف سامان دادن به امور فرهنگی جوانان تاسیس شده است.

مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) ادامه داد:  از سه دهه قبل نسبت به کنترل جمعیت و آسیب های حاصل از آن هشدار داده بودیم و اکنون با گذشت سه دهه اثرات مخرب آن نمایان شده است.

وی  افزود: پس از اعلام نظر رهبرمعظم انقلاب در مورد مسئله کاهش جمعیت که در خراسان شمالی مطرح شد ما فضای کار خود را متفاوت کردیم و وارد کار اجرایی شدیم.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: نظرما بر این بود که از ظرفیت مسجد برای رفع این مشکل استفاده کنیم، البته نیاز به دستور وزیر کشور داشتیم که در سال ۹۵ این دستور صادر شد، اما در آن مقطع بیش از ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور داشتیم و پس از آن تا چهارصد شعبه را پیش بینی کردیم.

مدیر مؤسسه الزهرا(س) افزود: در راستای حل مشکل کاهش جمعیت طرحی را اجرا کردیم که بر اساس آن در هر مسجد ۱۲ کارگروه ایجاد و امام جماعت مسئول این کار باشد که این کارگروه ها شامل تأمین جهیزیه، همسان گزینی، تسهیل گری در ازدواج، فضای مجازی و دیگر کارگروه ها می شد. تا سال گذشته ۸۳۵۰ جوان جذب شدند که ۲۳۵۰ نفر از آنها ازدواج کردند که از برکت این حرکت محقق شد. اگر ۴۰۰۰ مسجدی که پیش‌بینی کرده‌ایم پای کار بیایند حرکت بسیار مؤثری خواهد بود و اگر هر مسجد هزار نفر را جذب کند نتیجه آن ۴ میلیون ازدواج خواهد بود.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی در قالب این طرح شکل گرفته است، ادامه داد: جذب جوانان در گروه های مجازی که در مساجد ایجاد شده است به پیشبرد کار کمک شایانی می‌کند.

مدیر مؤسسه الزهرا(س) ادامه داد: فعالیت بنیاد هدایت در مساجد و فعال شدن امامان محله یک هم افزایی ایجاد می کند؛ همکاری هایی که با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و طرح شهید سلیمانی داشتیم، می‌تواند این موفقیت‌ها را افزون کند.

مدیر مؤسسه خیریه الزهرا(س) اظهار داشت: با کمک کارگروه های دوازده گانه که در مساجد ایجاد می‌شود، روحانی مسجد به عنوان امام محله از توانایی بالایی برخوردار می شود و مدیریت امور محله و مسجد را در اختیار می‌گیرد و  می‌تواند در مسیر حل مشکلات محله گام بردارد. از سوی دیگر با توجه به مسائل و مشکلات خانواده ها یکی از موارد مورد نیاز، بحث مشاوره است و در قالب این طرح به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام میرمحمدیان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت امامان محله، گفت: لازم است با همکاری هرچه بیشتر نسبت به استفاده از این ظرفیت ارزشمند اقدام کنیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: مساجد در امور مختلف از قبیل ازدواج و حل مشکلات اشتغال می توانند ورود کرده و مسائل محلات را حل کنند. امامان محله نیز آمادگی را دارند که در این خصوص با مؤسسه خیریه الزهرا (س) همکاری کنند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!