تلاش امام روستای پلبند برای محرومیت زدایی؛ کارآفرینی برای جوانان و امداد رسانی به محرومان

تلاش امام روستای پلبند برای محرومیت زدایی؛ کارآفرینی برای جوانان و امداد رسانی به محرومان
بنیاد هدایت
0
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

امام روستای پلبند تمام تلاش خود را برای رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان به کار بسته و در کنار آن به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان روستا نیز فعالیت‌های ارزنده‎ای داشته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام اسحاق رستمی امام روستای پلبند از توابع شهرستان تایباد خراسان رضوی است که برای حل مسائل این روستا، دست به اقدامات مختلفی زده است و از جمله اینکه با همکاری نهادهای مختلف و نیروهای جهادی و خیرین اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان کرده است.

امام روستای پلبند با اشاره به اقدامات خود در روستای پلبند اظهارداشت: از ابتدای امسال ۵ نوبت سبد معیشتی بین نیازمندان با محوریت مسجد توزیع کرده ایم؛ تعداد این بسته ها در ماه رمضان  به ۳۰۰ بسته می رسد و نوبت بعدی توزیع این اقلام در عید سعید فطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته ها با در نظر گرفتن گروه های مختلف صورت می گیرد، گفت: سه گروه به عنوان گروه هدف در توزیع این اقلام در نظر گرفته شد، اول کسانی بودند تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی قرار داشتند؛ گروه دوم  فقرای آبرومندی بودند که علی رغم نیازمند بودن، نیاز خود را ابراز نمی کردند و ما این افراد را شناسایی و مورد حمایت قرار دادیم.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: گروه سوم کسانی بودند که به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده بودند و ما با اهداء سبد معیشتی مورد حمایت قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: روستا دارای دو مسجد است و هیئت جان نثاران امام حسین(ع) ما نیز با حضور جوانان در سطح روستا مشغول به فعالیت های جهادی است.

امام روستای پلبند با اشاره به ترکیب مذهبی روستای پلبند اظهار داشت: این روستا داری ۶۵ درصد جمعیت اهل سنت و ۳۵ درصد جمعیت شیعه است و ما در کمک ها و توزیع بسته های معیشتی اهل سنت را نیز پوشش می دهیم و با علمای اهل سنت و خیرین اهل سنت نیز در این رابطه همفکری خوبی داشته ایم.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و مکاتباتی که انجام دادیم ۲۰۰ هکتار زمین زراعی از جانب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اختیار نیازمندان قرار گرفته است؛ درآمد متوسط خانواده ها از این زمین ها در حدود ۷ میلیون تومان است.

وی ابراز داشت: از دیگر فعالیت هایی که با محوریت مسجد انجام شد اخذ وام های اشتغالزایی از بنیاد برکت برای جوانان است؛ با پیگیری های صورت گرفته، موفق شدیم برای ۳۰ نفر از جوانان روستا وام دریافت کنیم.

امام محله روستای پلبند گفت: پیگیری احداث گلخانه از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت. یکی از شخصیت های فرهنگی که ساکن روستا هم نبود، با سرمایه گذاری اقدام به راه اندازی این گلخانه کرد و زمینه اشتغال تعدادی از جوانان فراهم شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!