امام محله‌ای که جوانی را از چنگ گروهک تجزیه‌طلب نجات داد/ اشتغال‌زایی برای ۱۰ هزار روستایی

امام محله‌ای که جوانی را از چنگ گروهک تجزیه‌طلب نجات داد/ اشتغال‌زایی برای ۱۰ هزار روستایی
بنیاد هدایت
2
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

جوان روستایی که برای کار به تهران آمده بود، فریب عناصری تجزیه طلبی را می‌خورد و از کشور خارج شده و به آنان می‌پیوندد. با اطلاع خانواده، امام محله‌شان در روستایی از لرستان برای نجاتش عزم خود را جزم می‌کند و در نهایت موفق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام مصطفی محمدی امام محله روستای «بره کلک» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت که چندی پیش با خبر وساطت برای ازدواج یک زوج بعد از ۳۲ سال، نامش بر زبان‌ها افتاد، جایگاهش به عنوان امام محله در روستایش محکم‌تر از قبل شده است و این روزها ملجأ و پناه بسیاری از مردم در مشکلات است.

امام محله‌ای که معتمد روستا شد
جایگاه معتمدی این امام محله تا حدی پیش رفته است که خانواده مهاجرت کرده از روستا به تهران زمانی که مشکلی برایش ایجاد می‌شود، برای حل و رفع آن تنها یاد این طلبه جوان می‌افتند که الحق او هم حلال مشکلات شده است. ماجرا از این قرار است که فرزند پسر خانواده‌ای که یک سال و نیم پیش به دلیل نبود شغل از روستا به تهران مهاجرت می‌کند، گرفتار گروه‌های معاند می‌شود.
جوانی که فریب خورد …
این جوان که در یک مکانیکی مشغول کار است توسط یک زن و شوهر فریب می‌خورد و به گروهک تجزیه‌طلبی در خارج از کشور می‌پیوندد. محمدی می‌گوید: «خانواده او بلافاصله بعد از باخبر شدن از موضوع، من را در جریان می‌گذارند و من از پدرش می‌خواهم حتماً در تماس‌های بعدی او را به من وصل کنند که بالاخره بعد از مدتی اولین تماس این جوان با من برقرار شد.»
با همت امام محله، جوان برگشت
حجت‌الاسلام محمدی در این ارتباطات تلفنی تلاش می‌کند تا این جوان را با مخاطرات پیش‌روی و همچنین اهداف و کارهای این گروه آشنا کند. او می‌گوید: «تلاش کردم به او اعلام کنم که خطر اصلی برایش بودن در آنجاست و در ایران هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند. زیرا هنوز مدت کوتاهی از پیوستن او به این گروه می‌گذشت و تنها در حال گذراندن آموزش‌های اولیه بود.» این جوان فریب خورده در نهایت با تلاش‌های این امام محله جوان به دامان خانواده باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام مصطفی محمدی که خود بومی کوهدشت است و تنها ۳۴ سال سن دارد، تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات کرده است؛ کاری که این روزها امامان محله در گوشه و کنار این کشور در حال انجامند و گره‌های بسیاری از زندگی‌های مردم به شیوه‌های مختلف باز می‌کنند. حاج‌آقا محمدی از سال ۹۶ در این روستا و در مسجد امام حسین (ع) مستقر شده است. این امام محله این روزها با همت و تلاش جمعی دیگر از اهالی منطقه و نماینده‌شان در مجلس شورای اسلامی پی‌گیر آبرسانی به روستاهای این منطقه هستند.

او می‌گوید: «بنا داریم آب از رودخانه سیمره به ۱۱ روستای منطقه کشماهور برسانیم. این کار ۶۰ درصد پیش رفته است و برای اتمام نیازمند کمک مسئولین و حمایت‌های آنان هستیم. کارشناسان برآورد کردند، این آبرسانی برای ۱۰ هزار نفر در روستا اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد. این کار با تلاش‌های نماینده شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس و بزرگانی همچون حاج رضا درویشی در حال پیگیری است تا آب به روستاهای منطقه کشماهور برسد.»
اعتیاد، یکی از مشکلات تعدادی از مردم این روستاست که متأسفانه برخی از مردم به واسطه فقر و نبود اشتغال دچار این بلای خانمان‌سوز شده‌اند. رفع این گره و آسیب اجتماعی از نظر این امام محله با اشتغال‌زایی محقق می‌شود. او می‌گوید: «با ایجاد شغل و کمک به معیشت مردم در تلاشیم با این مشکل مقابله کنیم. بنا داریم دستگاه جوجه‌کشی تهیه کنیم و جوجه‌های به دست آمده را میان خانواده‌های نیازمند روستا توزیع کنیم تا با پرورش آن، محل درآمدی برای خود ایجاد کنند.»

این امام محله در مدت فعالیت خود توانسته بازسازی مسجد روستا در دوطبقه، رفع آنتن‌دهی موبایل و مشکل اینترنت روستا و … را هم برطرف کند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری فارس

بحث و تبادل نظر
    احمد
    آگوست 28, 2022

    احسن ،واقعا کارش عالی بوده

    دمشگرم

    محمد
    آگوست 28, 2022

    احسن ،واقعا کارش عالی بوده

    دمشگرم

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!