خدمات امام روستای اروان؛

اقدامات امام روستای اروان برای حل مشکل اعتیاد و اشتغال جوانان

اقدامات امام روستای اروان برای حل مشکل اعتیاد و اشتغال جوانان
بنیاد هدایت
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

حجت الاسلام شهبازی، امام روستای اروان از راه اندازی صندوق قرض الحسنه برای رفع مشکلات معیشتی اهالی روستا و پرداخت هزینه‌های ترک اعتیاد افراد مبتلا در قالب «طرح کرامت» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام موسی شهبازی، امام روستای اروان از توابع شهرستان آوج به تببین طرح خود برای حل مشکلات معیشتی اهالی روستا پرداخت، گفت: اهالی این روستا مانند بسیاری از مردم ما برای رفع نیازهای ضروری خود، به سراغ دریافت وام می روند اما در اکثر مواقع با قوانین دست و پاگیر مواجه می شوند و در نهایت هم بسیاری از افراد موفق به اخذ وام نمی شوند.

ایجاد صندوق قرض الحسنه
امام روستای اروان اظهار داشت: برای حل این مشکل بر آن شدیم تا با تشکیل صندوق قرض الحسنه قدمی در حل مشکلات اقتصادی مردم روستا برداریم و برای این منظور از ظرفیت هیئت امنا مسجد و خیرین و مردم روستا بهره بردیم.
وی ادامه داد: از ماه شعبان کار را کلید زدیم و توانستیم با مبالغی که به کمک خیرین و مردم جمع آوری کردیم فعالیت صندوق را کلید بزنیم و پس از گذشت کمتر از دو ماه پروسه اعطاء وام آغاز شد.
حجت الاسلام شهبازی بیان داشت: ما در ماه رمضان توانستیم ۱۰ وام ۴ میلیون تومانی را به متقاضیانی که با توجه به نیازشان در اولویت بودند پرداخت کنیم و ۳۵ نفر دیگر در صف اهداء وام هستند؛ درصدد هستیم وام بقیه افراد را در عید سعید فطر به آن ها پرداخت کنیم.

ترک اعتیاد ۱۱ نفر در طرح کرامت
امام روستای اروان کاری را عنوان «طرح کرامت» را نیز در مهرواره محله همدل به ثبت رسانده است و در توضیح آن گفت: در شهرستان آوج کمپ ترک اعتیاد وجود ندارد و هزینه ترک اعتیاد بسیار سنگین می شد؛ بنابراین در این طرح برای تهیه هزینه ترک اعتیاد این افراد از خیرین کمک گرفتیم تا بتوانیم معتادان را به کمپ های شهرهای دیگر بفرستیم و این امر موجب شد که تا کنون ۱۱ نفر اعتیاد را ترک کرده اند.
وی افزود: کار دیگری که در قالب طرح کرامت صورت گرفت این بود که با مشاورانی از بهزیستی هماهنگ شده است تا به افراد معتاد و خانواده های‌شان در داخل مسجد و به صورت خصوصی مشاوره دهند.

ساخت دیوار تخریب شده بین دو همسایه
حجت الاسلام شهبازی گفت: مسئله دیگری که در مهرواره محله همدل ثبت کردیم مشکلی بود که بین دو همسایه به واسطه تخریب دیوار بین خانه های آن ها به وجود آمده بود که برای حل این مشکل به کمک گروه جهادی مسجد، دیوار ترمیم و مشکل این دو خانواده نیز بر طرف گردید. هزینه ساخت این دیوار با کمک خیرین و زکات مستحبی که از بین مردم جمع آوری شده بود تأمین شد.
وی ضمن اشاره به فعالیت‌های دیگر در این عرصه، اظهار داشت: ما توانسته ایم در شهرستان آوج، ۱۵ گروه جهادی تشکیل دهیم و با کمک این گروه های جهادی بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنیم. یکی دیگر از این مشکلات که به حل آن پرداختیم حل مسئله روشنایی مسیر گلزار شهدای روستا اروان بود؛ با کمک نیروهای جهادی محل تیرهای چراغ برق آماده شد و با پیگیری های صورت گرفته اداره برق در حال برطرف کردن مشکل روشنایی این مسیر است.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!