گزارشی از نشست دو روزه واحد بانوان بنیاد هدایت در قم

گزارشی از نشست دو روزه واحد بانوان بنیاد هدایت در قم
بنیاد هدایت
0
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، دفتر بانوان بنیاد هدایت در راستای توجه به حوزه زنان در طرح تحول اجتماعی در تلاش است تا حد امکان ظرفیت همسران امام را در قالب طرحی به نام «شریکه الامام» برای شناسایی و بعد حل مسائل حوزه زنان به کار بگیرد.
مفهوم شریکه الامام در اینجا به طور خاص همسر امام محله است که با احتساب او، نهاد امامت در طرح امام محور به یک زوج ترکیبی از دو نفر از جنس مرد و زن تبدیل می شود. یک نیروی سالم خدوم و توانمندی که از نزدیک ترین نقطه ناظر بر مسائل امام محله است و می تواند بر جسم، عواطف و روح و فعالیت های اجتماعی او تأثیر بگذارد و باعث توسعه دو برابری و یا حتی بیشتر در ظرفیت طرح امام محور برای حل مسائل و مشکلات محله به کمک مردم در جهت زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تمدن اسلامی گردد.


راه اندازی شبکه راهیاری برای شریکه الامام‌ها
دفتر بانوان بنیاد هدایت برای فعال سازی و ارتقای ظرفیت شریکه الامامی در نهاد امامت از ابزار راهیاری در بنیاد هدایت استفاده می کند. به این ترتیب که همسران راهیاران در سطوح مختلف منطقه ای، استانی و شهرستانی نقش متناظر «راهیاری برای شریکه الامام» را خواهند داشت.
این فرایند علاوه بر تثبیت نقش شریکه الامام زوجه راهیار ـ که سطحی از راهیاری را که دقیقا متناظر با سطح راهیاری همسر خود است می پذیرد ـ در عمل منجر به اثرگذاری بیشتر ابزار راهیاری در بنیاد هدایت خواهد شد.
همچنین بانوی راهیار دوشادوش همسر راهیار خود بهتر از عهده انجام وظایف راهیاری برخواهد آمد و به نحو شایسته تری کارکردهای راهیاری در حوزه بانوان در محدوده راهیاری خود را عملیاتی خواهد کرد. در واقع بخش مهمی از خدماتی که دفتر بانوان در ارتقای همسران امام به کار می برد خدمت راهیاری است.


اهداف و برنامه‌هایی که در نشست قم پیگیری شد
شناسایی شبکه راهیاری بانوان هر استان مستلزم توجیه طرح و گفت‌وگوی حضوری با این بخش از همسران امام در استان هاست. مأموریت به استان قم هم با همین هدف صورت گرفت و جلسه ای با راهیار استانی و تعدادی از راهیاران شهرستانی و همسر معاون فرهنگی و کارشناس امور بانوان استان تشکیل شد.
در این نشت دو روزه طرح شریکه الامام تببین شد و دعوت به همکاری بعد از ارائه طرح که با استقبال تعداد زیادی از حاضرین مواجه شد. هدف از این جلسه شناسایی شبکه راهیاری استان قم بود که برای شروع اقدامات اولیه طرح شریکه الامام افراد فعال و داوطلب همکاری شناسایی شدند.
در این سفرهای استانی جلسات گعده ای و گفت‌وگو محور با بخشی از همسران امام هم جهت آشنایی شبکه راهیاری بانوان استان برگزار می شود که این جلسه با برخی از همسران از سراسر استان قم به تعداد حدود سی نفر برگزار شد و آموزش میدانی راهیاری و گفت‌وگو درباره نقش شریکه الامام در کامل کردن ظرفیت نهاد امامت و بررسی وضعیت موجود خانواده ها صورت گرفت.
سپس جلسه ای با راهیار استانی، منطقه و کارشناس امور بانوان جهت برنامه ریزی و بررسی ادامه کار در استان برگزار شد و در نهایت راهیار استانی فعال شد و کارشناس امور بانوان سرکار خانم احمدی نیز در این زمینه اعلام همکاری کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!