گفت‌وگویی با حجت الاسلام بابانژاد؛

نگاهی به چشم انداز ۱۴۰۰ مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت

نگاهی به چشم انداز ۱۴۰۰ مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت
بنیاد هدایت
0
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

حجت الاسلام حسن بابانژاد مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت در گفت‌وگو با روابط عمومی بنیاد هدایت، با اشاره به برنامه پیش روی این مرکز در سال جدید گفت: در بخش آموزش به دنبال آن هستیم تا ظرفیت مناسب آموزشی برای امامان محله ایجاد کنیم و در حقیقت تمرکز ما در سال جدید روی همین موضوع است.

مسئول مرکز  توانمند سازی بنیاد هدایت اظهار داشت: موضوع دیگری که در صدر برنامه های ما در سال ۱۴۰۰ قرار دارد آموزش همسران امامان محله است و برای این منظور از دفتر امور بانوان نیز کمک گرفتیم.

تلاش برای توسعه خدمات مشاوره‌ای در مرکز تماس بنیاد

وی بیان داشت: اتفاق خوبی که از سال گذشته آغاز شده، فعال شدن مرکز تماس بنیاد و حضور مشاوران متخصص در این مرکز بود؛ ما به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید در زمینه مشاوره های تخصصی هستیم.

حجت الاسلام بابانژاد با اشاره به ارائه مشاوره در ۱۰ رشته تخصصی خاطرنشان کرد: در نظر داریم، این تعداد را ارتقا دهیم و امامان بتوانند در ۲۰ رشته تخصصی از مشاوران مجموعه ما، بهره ببرند.

مسئول مرکز توانمند سازی بنیاد هدایت اظهار داشت: مدل های آموزشی موجود در کشور ما به صورت یک طرفه هستند و در مرحله طراحی این مدل ها، مخاطب دخیل نیست و از آن جا که احساس نیازی در او شکل نمی گیرد به همین خاطر به ما اعتماد نمی کند و حس همدلی در او ایجاد نمی شود اما اگر خود مخاطب به شناختی از نیازهای خود برسد، توجیه شده و با شما همدل می شود.

طراحی مدلی جدید برای گعده امامان در دستور کار مرکز توانمندسازی

وی ادامه داد: از آنجا که ما نیاز به آموزش امامان محله داریم در تلاش هستیم تا گعده های چند نفره ای را برای این عزیزان طراحی کنیم تا در قالب این گعده ها افراد به بحث بنشینند و با مشورت هایی که با یکدیگر دارند بتوانند نقاط ضعف خود را کشف کنند.

حجت الاسلام بابانژاد افزود: محوریت بحث در این گعده ها تمرکز روی نیازهای مختلف حوزه امامت است و آنچه مهم است، این است که امامان ما احساس نیاز پیدا کنند تا ضعف ها را بیابند و پس از یافتن نقاط ضعف، اقدام به حل آن ها کنند؛ برای این منظور نیز می توانند از ظرفیت های بنیاد بهره بگیرند و یا از هر ظرفیتی که خود در اختیار دارند، استفاده کنند.

مسئول مرکز توانمند سازی بنیاد هدایت اظهار داشت: برای طراحی این گعده ها مدل های مختلفی را مانند حلقه های صالحین در دست بررسی داریم و امیدواریم به مدل خوبی در این خصوص رسیده و از آن در جهت آموزش امامان محله بهره بگیریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!