به همت معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛

ثمرقند؛ نخستین رویداد ملی روایت فعالیت‌های تبلیغی

ثمرقند؛ نخستین رویداد ملی روایت فعالیت‌های تبلیغی
بنیاد هدایت
0
۰۴ خرداد ۱۴۰۰

مجموعه فعالیت‌های فراگیر تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان با عنوان «فصل بندگی» از سوی نهادهای زیر مجموعه معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان، در همایش «ثمرقند» روایت شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ همایش یک روزه گزارش عملکرد عملیات فصل بندگی تحت عنوان رویداد «ثمرقند» به عنوان نخستین رویداد ملی روایت عملیات‎‌های فراگیر تبلیغی کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش گزارش‌های متنوع و مختلفی از عملکرد نهادهای زیر مجموعه معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در عملیات فصل بندگی ارائه شد. یکی از این طرح‌ها «ضیافت کریمانه» بود که با ارائه مشاوره و خدماتی، یاریگر هیئات در اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان بودند. برگزاری مراسمات مختلف در زندان‌ها و فراهم کردن برنامه شب های احیاء برای زندانیان از دیگر برنامه‌های جذاب این گروه بود.

رصد هوشمندانه از دیگر برنامه ها در ماه مبارک بود؛ سازمان تبلیغات با طراحی سامانه گزارش گیری «طواف» توانسته سرعت گزارش گیری از زیر مجموعه های خود در استان های مختلف را به طور چشمگیری افزایش دهند.

حجت الاسلام سیفایی مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات و همکارانش از دیگر کسانی بودند که به روی سن رفتند و گزارش های متنوعی از عملکرد مجموعه خود ارائه کردند. ساخت و انتشار کلیپ قرائت قرآن تلفیقی قاریان اهل سنت و شیعه یکی از فعالیت‌های ابتکاری این مجموعه بود که با استقبال برادران اهل سنت مواجه شد.

مسئولان اداره کل ادیان و مذاهب از اتفاقی خبر دادند که برای اولین بار با تلاش سازمان تبلیغات رخ داد وآن  پخش قرائت قرآن قاریان اهل سنت از رسانه ملی بود که تجلّی وحدت در فصل بندگی شد.

«افطاری مودت» طرح دیگری بود که یکی از مجموعه های سازمان به آن پرداخته و گزارشی از آن به استحضار حضار رسید. این برنامه با حضور بزرگان شیعه و اهل سنت در مناطق مختلفی برگزار شد؛ مجریان طرح گسترش و تحکیم ارتباطات مؤثر با اهل سنت و به ویژه بزرگان دینی آنان را از آثار مهم افطاری مودت عنوان کردند.

اداره امور بانوان از دیگر بخش های سازمان بود که به ارائه گزارشی از طرح خود تحت عنوان «حرف آورد» پرداخت که این طرح در حقیقت اولین مسابقه سخنوری بانوان است.

بنیاد هدایت نیز یکی دیگر از مجموعه‌هایی بود که گزارش جامعی از مهمترین برنامه خود تحت عنوان «مهرواره محله همدل» پرداخت که در این طرح از همه مردم دعوت شد که برای حل حداقل یکی از مشکلات و مسائل محله خود اقدام کنند و با ثبت آن در مهرواره، کار خود را در معرض ارزیابی داوران قرار دهند. مشارکت قریب ۴۰ هزار نفر از تمام استان‌های کشور، مهم‌ترین ویژگی این پویش بود.

«مبشران» آموزش، «شمع» مبلغین ، «روایت جهاد همدلی» گروه‌های جهادی و «نور امید» با فعالیت‌های قرآنی، دیگر مجموعه‌هایی بودند که به ارائه گزارش‌هایی از عملکرد خود پرداختند.

اجرای پرشور و هیجان حجت الاسلام تقدیری در ارائه گزارش فعالیت مجموعه خود با عنوان «توان+» ویژه کودک و نوجوان، پایان بخش این همایش یک روزه بود.

لازم به ذکر است، این همایش از پایگاه اینترنتی عبرات به صورت زنده پخش می‌شد و قریب ۲۲ هزار نفر به صورت آنلاین از این برنامه بازدید داشتند؛ همچنین در صفحه آپارات شبکه تعالی نیز بیش از ۲۷ هزار نفر، شاهد ارائه گزارش نهادهای زیر مجموعه معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در عملیات فصل بندگی بودند.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!