مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مزیّت نسبی امام محله نسبت به طرح روحانی مستقر

مزیّت نسبی امام محله نسبت به طرح روحانی مستقر
بنیاد هدایت
1
۱۳ خرداد ۱۴۰۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی طرح امامت محله نسبت به طرح روحانیون مستقر را موفق‌تر ارزیابی کرد و گفت: طرح روحانی مستقر وابسته به بودجه بود اما این طرح مبتنی بر مسئله مردم و توانمندی روحانیون شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام حسن شعبانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به مراحل شکل گیری شبکه امامت اشاره کرد و گفت: شبکه امامت در گذشته تنها در امامت محله خلاصه می شد و شکل گیری فرایند امام محله نزدیک به ۳ سال طول کشید؛ پس از این زمان به عدد ۴۷ امام محله رسیدیم و این تعداد در سال جاری به ۶۰ نفر می رسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۱۰۰ امام روستا داریم و البته روحانیون مستقر نیز به این طرح اضافه می شوند؛ در کنار آن ۱۶ پایگاه اجتماعی در سال گذشته ایجاد شده است که در صورت وجود افراد توانمند این عدد به ۲۰ پایگاه خواهد رسید.
وی اظهار کرد: طرح امام محله بیش از اینکه به بودجه وابسته باشد، دایر مدار روحانی توانمند است و اگر بتوانیم از حضور چنین روحانیونی استفاده کنیم بر تعداد پایگاه ها و محله های امام محور ما افزوده می شود.
حجت الاسلام شعبانی بیان داشت: مسئله فرهنگی مردم، مسئله اداره تبلیغات اسلامی است و ما با شرایط اقتصادی که روحانیون با آن درگیر هستند نمی توانیم انتظار داشته باشیم که به مشکلات مردم بپردازند اما طرح امامت محله به شکلی طراحی شده است که هم مسئله جامعه را حل کند و هم به روحانیون امید بدهد که می شود کار کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه طرح روحانی مستقر ابراز داشت: این طرح بر اساس حقوق و معیشت ایجاد شده بود و بر اساس مسئله مردم و توانمندی روحانی شکل نگرفته بود در نتیجه آن گونه باید موفق نبود، اما در طرح امامت محله افراد توانمند را معرفی می کنیم و این سبب می شود هم مسئله مردم حل شود و هم مشکلات روحانیون برطرف شود.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری حوزه

بحث و تبادل نظر
    محمدرسول
    ژوئن 3, 2021

    خوب است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!