معاون پشتیبانی بنیاد هدایت:

فعالیت ۳۸۰۰ روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم کشور

فعالیت ۳۸۰۰ روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم کشور
بنیاد هدایت
0
۱۷ خرداد ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام مهدی روحی از فعالیت ۳۸۰۰ روحانی مستقر در روستاها، ۴۰۰ روحانی در مناطق حاشیه شهر و مناطق پرآسیب و یک‌هزار امام محله شهری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام مهدی روحی، معاون پشتیبانی و مسئول منطقه استان‌های قم، مرکزی و همدان بنیاد هدایت، اظهاراشت: این بنیاد یکی از مجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که مدیریت امامان جماعت‌ را در قالب مصاحبه، جذب و گزینش، اعزام و استقرار، آموزش و ارتقا برعهده دارد.

وی «احداث شبکه راهیاری» به منظور «ارتقای سطح علمی و مهارتی امامان محلات» را یکی از اقدامات مهم «بنیاد هدایت» برشمرد و اذعان داشت: شبکه راهیاری سازمان تبلیغات اسلامی، کشور را به ۱۰ منطقه تقسیم کرد و هر منطقه یک مسئول و هر مسئول منطقه برعملکرد ۲ یا ۳ استان نظارت دارد، همچنین هر استان یک راهیار دارد و هر راهیار در زیرمجموعه خود برعملکرد راهیاران شهرستانی نظارت دارد این در حالی است که طبق زیست بوم فرهنگی، وظایف راهیاران مشخص شده است.

حجت‌الاسلام مهدی روحی ادامه داد: شبکه راهیاری اهداف و برنامه‌های خود را در قالب «ارتقا، آموزش و توانمندسازی روحانیون فعال در روستاها، شهرها و مناطق پرآسیب کشور» اجرا می‌کند لذا روحانیونی که به منطقه یا روستایی وارد می‌شوند باید از مهارت‌های مختلف برخوردار باشند و یکی از این مهارت‌ها؛ ارائه خدمات قرآنی به قشر نوجوان و جوان است. همچنین خدمت رسانی و رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله از اولویت کاری این روحانیون محسوب می‌شود لذا روحانیون برای ارائه خدمات باید ارتقای مهارت‌افزایی را سرلوحه قرار دهند تا خروجی مطلوبی را مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی روحی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی با موضوع «مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه محتوا و محصولات» خبر داد و افزود: از هفته آینده مجموعه ارزیابی و نظارت بر فعالیت و عملکرد روحانیون کشور آغاز خواهد شد و پس از ارزیابی، سطح‌بندی آنها براساس توانایی، مهارت و استعداد در ۴ گروه «امین، سفیر، هادی و امام» صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی امامان مساجد در روستاها چند وجهی است و آنها باید در تمام حوزه‌ها حرفه‌ای عمل کنند، اضافه کرد: برای ارزیابی امامان به تمامی ابعاد توجه می‌شود و ارزیابی تک‌بعدی نیست، چراکه معتقدم، فعالیت یک‌وجهی خروجی مناسب ندارد و پاسخگوی نیاز جامعه، خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان نیست. لذا باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به مباحثی همچون «ازدواج، اشتغال‌زایی، اختلافات خانوادگی، مهاجرت روستاییان از روستا به شهر» نیز توجه لازم شود، چراکه امام باید بتواند نیاز مردم منطقه را پاسخ دهد.

معاون پشتیبانی بنیاد هدایت و مسئول منطقه استان‌های قم، مرکزی و همدان بنیاد هدایت در بخشی از سخنان خود از امامانی که با تمام قدرت و توان در مناطق محروم و پرآسیب خدمت می‌کنند، تشکر کرد و گفت: برخی از امامان به همراه خانواده در مناطق محروم زندگی می‌کنند و از نظر معیشتی در مضیقه هستند اما با جان و دل در این مناطق محروم و پرآسیب فعالیت دارند و ما نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید آنان را مورد تکریم قرار دهیم.

وی از فعالیت ۳۸۰۰ روحانی مستقر در روستاها، ۴۰۰ روحانی در مناطق حاشیه شهر و مناطق پرآسیب و یک‌هزار امام محله شهری در سراسر کشور خبر داد و با اشاره به فعالیت روحانیون در دوران کرونا، افزود: این بیماری باوجود تهدید برای سازمان تبلیغات اسلامی فرصتی بود تا مردم با فعالیت‌های جامعه روحانیون بهتر آشنا شوند. این فرصت باعث شد تا روحانیون در عرصه‌های «مواسات، برقراری ارتباط با خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، تدفین بیماران، همراهی با بیماران» وارد شوند و خدمات ارزنده‌ای از خود برجای بگذارند.

معاون پشتیبانی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از جامعه روحانیون، اضافه کرد: در ایام کرونا بسیاری از روحانیون وارد صحنه شده و حمایت از کادر درمان را در دستور کار قرار دادند و ۲۰ نفر از آنها در مسیر حفظ سلامت مردم به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام مهدی روحی بیان داشت: روحانیون باید جنبه هدایت‌گری و رهبری را برای مردم داشته باشند، اقامه نماز جماعت در مساجد به تنهایی جوابگوی نیاز مردم، خانواده‌ها به ‌ویژه نوجوانان و جوانان نیست. اوج مشکلات ما این است که تعدادی از روحانیون ما تنها در همین اندازه توان برقراری ارتباط دارند، ارتباط ما با مردم باید خانه به خانه و نفر به نفر باشد، اگر این مهم محقق شود قطعاً بزرگترین مشکل‌ها به دست روحانیون حل‌شدنی است.

در دیگر رسانه ها:

سایت سازمان تبلیغات

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!