نگاهی به فعالیت های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شریعتی گرگان؛

نجات ۲۴ جوان را از دام اعتیاد

نجات ۲۴ جوان را از دام اعتیاد
بنیاد هدایت
0
۱۷ خرداد ۱۴۰۰

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شریعتی گرگان علاوه بر ایجاد شرایط برای مهاجرت معکوس جوانان منطقه و اشتغالزایی برای آنها، ۲۴ جوان را نیز از دام اعتیاد نجات داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام غلامعلی محیطی گرگانی «امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در کوی شریعتی گرگان» اظهار کرد: گوهر تراشی آغاز فعالیت من در حوزه اشتغال‌زایی بود؛ حرفه گوهرتراشی را در تهران یاد گرفتم و بعد به گرگان آمدم و طی هماهنگی با یکی از خیرین تهران، ایشان موافقت کرد تا هر دستگاه‌ گوهر تراشی را ماهانه به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به ما اجاره دهد.
وی افزود: ابتدا مکانی را اجاره کردم تا افراد بتوانند در آن کار کنند، اما به دلیل اینکه صاحب آنجا اجاره را افزایش داد، تصمیم گرفتم تا دستگاه‌ها را به خانه‌ها ببریم. در حال حاضر ۱۰ نفر در این حرفه در خانه‌هایشان مشغول به کار شدند که هفت نفر آنها خانم و سه نفر آقا هستند که در قبال هر کیلو سنگی که بتراشند، یک‌میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.
محیطی گرگانی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر هر نفر به طور ماهانه بین دو تا سه کیلو سنگ می‌تراشند و با این درآمد، می‌توانند گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که در حوزه اشتغالزایی انجام داده است، بیان کرد: هماهنگی با برخی شرکت‌ها و ادارات برای ایجاد اشتغال‌زایی جوانان یکی دیگر از فعالیت‌های پایگاه فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در کوی شریعتی گرگان است و طی تفاهمی که با شرکت‌ها و ادارات منطقه داشتیم مقرر شد تا اگر نیرو لازم داشتند از نیروهای جوان منطقه بهره‌مند شوند.

روحانی مسجد محله کوی شریعتی گرگان از تشکیل «گروه توبه» در این محله خبر داد و گفت: جوانانی که دچار برخی ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی هستند و یا در دام اعتیاد گرفتار شدند در این گروه عضو می‌شوند و با انجام مشاوره و تشکیل جلسات مشابه «ان ای» آن‌ها را به زندگی عادی برمی‌گردانیم و خوشبختانه تا کنون ۲۴ جوان از دام اعتیاد رهایی یافته‌اند.
وی تصریح کرد: اعتقاد راسخ من این است که مسئول یک پایگاه نباید در یک مکان بنشیند تا فقط نماز جماعت برپا کند، بلکه باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به مسجد بیاورد و تمام مردم منطقه را در کار خود شریک کند، همانند زمان پیامبر اسلام که کارها و فعالیت‌های مختلف اعم از پشتیبانی و مشورت در مورد حل مسائل جامعه اسلامی در مسجد انجام می‌شد.
عضو ستاد اقامه نماز در فرمانداری گرگان بابیان این مطلب که خدمت و خیر رسانی وظیفه هر روحانی است عنوان کرد: در پایگاه فرهنگی اجتماعی شریعتی گرگان با استفاده از جوانان گروهی را تشکیل دادیم تا مایحتاج افراد مسن منطقه توسط این جوانان خریداری و به آنها تحویل داده شود لذا با توجه به موضوع کرونا این کار باعث می‌شود تا مردم کمتر از خانه‌هایشان بیرون بیایند.
وی گفت: برای تشویق جوانان به ورزش و دوری از اعتیاد تصمیم گرفتیم تا طبقه بالای مسجد را برای جوانان و نوجوانان به یک باشگاه ورزشی تبدیل کنیم و با این کار آن‌ها می‌توانند زمان اوقات فراغتشان را در این باشگاه بگذرانند.
محیطی گرگانی ابراز کرد: هدف من ساخت یک محله شاد به‌دوراز هرگونه بزهکاری و اعتیاد است و امیدواریم با انجام این کارها، شادی را بین خانواده‌های کوی شریعتی بیاوریم و این محله را به یک محله شاخص فرهنگی تبدیل کنم.
وی با اشاره به اینکه زنان خانه‌دار باوجود فرزندانشان نمی‌توانند به مسجد آمده و در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند، اظهار کرد: تصمیم داریم در مسجد یک مهدکودک تأسیس کنیم تا زنانی که برای نماز و یا شرکت در فعالیت‌های فرهنگی به مسجد می‌آیند با خیالی راحت کودکانشان را به این مهدکودک بسپارند و در این خصوص با چندین نفر از خیرین تهرانی صحبت کردیم تا امکانات و وسایل مهدکودک را در اختیار ما بگذراند.همچنین با جمع‌آوری برخی کمک‌های مردمی، تلاش کردیم تا برای افراد مستضعف سبد کالا در نظر بگیریم و به آن‌ها هدیه کنیم.
محیطی گرگانی افزود: بخشی از حیاط مسجد محله را آسفالت کرده و آنجا را به زمینی برای فوتبال برای جوانان تبدیل کردیم و در ماه مبارک رمضان امسال نیز توانستیم جام رمضان برگزار کنیم، به‌طوری که با وجود سه قهوه خانه در این محل، جوانان منطقه برای برای گذراندن اوقات فراغتشان به مسجد می‌آمدند.
وی ادامه داد: تشکیل زمین فوتبال و انجام کارهای فرهنگی باعث شد تا ۱۰۰ جوان را درگیر برنامه‌های و فعالیت‌های مسجد کنیم، به‌طوری که حتی مسئولان قهوه‌خانه نیز بخشی از درآمدشان را به فعالیت‌های فرهنگی مسجد اختصاص دادند.
امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی گلستان یکی دیگر از فعالیت‌های خود را با نام «جمعه‌های مهدوی» در کوی شریعتی گرگان معرفی کرد و گفت: چندین جوان در نصرآباد گرگان مأمور شدند تا به برای افراد بی‌بضاعت در روز جمعه غذای گرم ببرند، در روز جمعه خانواده با درست کردن غذای بیشتر از نیاز خانوار، این غذاها را به افراد کم‌بضاعت هدیه می‌کنند.
وی ساخت کلیپ‌های مذهبی و منبر کوتاه را یکی از دیگر فعالیت‌های خود عنوان کرد و افزود: گروه رسانه ما اقدام به ساخت منبر کوتاه و کلیپ‌های مذهبی می‌کردند و این کارها را به صفحات مجازی اهل محل می‌فرستادیم، تا در ایام کرونا که مساجد بسته بود، مردم بتوانند فیض منبر را درک کنند.
محیطی گرگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که در این مدت انجام شد، نگاه‌ها به این محل تغییر کرده و جوانان به فعالیت‌های مسجد علاقه‌مند شده‌اند. بخش اعظم کارهای ما بعد از کرونا آغاز خواهد شد و برای شروع نیاز به همیاری و کمک مسئولان استانی و شهری داریم تا بتوانیم کارهای عظیمی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام دهیم.

در دیگر رسانه ها:

سایت سازمان تبلیغات

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!