میرمحمدیان:

رئیس جمهور آینده ظرفیت‌های مساجد را فعال کند

رئیس جمهور آینده ظرفیت‌های مساجد را فعال کند
بنیاد هدایت
0
۱۸ خرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مساجد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: پیشنهاد ما این است هرکسی که رئیس جمهور می‌شود این ظرفیت را به رسمیت بشناسد و آن را نادیده نگیرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، به تبیین مطالبه فعالان حوزه مسجد از رئیس جمهور آینده، پرداخت و اظهارداشت: ما درباره مسجد، ایده‌آل‌های بزرگی در ذهن داریم و به عنوان یک ظرفیت بسیار ارزشمند تمدنی و مهم‌ترین ظرفیت فرهنگی ـ اجتماعی به آن نگاه می‌کنیم. اما متأسفانه در شرایط موجود، مساجد ما در این سطح نیستند و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که هرکسی که رئیس جمهور می‌شود این ظرفیت را به رسمیت بشناسد و صرفاً به دلیل کارکرد ضعیف برخی مساجد، این ظرفیت را نادیده نگیرد و این فرصت بی‌بدیل را از دست ندهد. رئیس جمهور آینده کمک کند که بتوانیم حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم و کم کم مسجد، محور حکمرانی محلی و مرکز مردم سالاری دینی شود تا بتواند مردم را برای حل مسئله‌های خود پای کار بیاورد.
مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: این کار نیاز به یک طراحی جامع دارد که هم مدل مطلوب درست طراحی شود و هم مسیر رسیدن به آن هدف، درست ریل‌گذاری شود. البته طرح‌های خوبی در این زمینه وجود دارد که می‌شود از آنها استفاده کرد.
حجت الاسلام میرمحمدیان در خصوص شیوه عملکرد شبکه امامت و مساجد کشور در انتخابات، گفت: حضور مصداقی در بحث انتخابات به صلاح نیست و ما باید برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنیم.
وی اولویت نخست را حضور مردم پای صندوق‌های رأی دانست و تأکید کرد: اینکه چه کسی انتخاب شود، مسئله بعدی است. ما باید فارغ از نگاه‌های گروهی و جناحی تلاش کنیم که شبکه امامان و مساجد، خود را برای بالا بردن میزان مشارکت هزینه کنند.
مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، گفت: رسانه‌های بیگانه سعی دارند که حضور مردم را بی‌فایده جلوه دهند و مردم را مأیوس کنند ما در مقابل باید با پاسخ‌های اقناعی، شبهات دشمن را خنثی کنیم و اهمیت حضور پای صندوق‌های رأی را برای افرادی که دچار شبهه شده‌اند، تبیین کنیم.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!