گام بلند اهالی مسجد امام مهدی در عرصه کارآفرینی

گام بلند اهالی مسجد امام مهدی در عرصه کارآفرینی
بنیاد هدایت
0
۱۹ خرداد ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرخلیلی گفت: در مسجد امام مهدی (عج) علاوه بر آموزش حرفه‌های مختلف با ایجاد کارگاه تولیدی برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛حجت الاسلام میرخلیلی امام مسجد امام مهدی (عج) واقع در شرق تهران در دیدار با حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت به ارائه گزارشی از فعالیت های این مسجد پرداخت و گفت: جمعی از دوستان فعال شدند و کار ما در رابطه با رفع خصومت و اصلاح ذات البین آغاز شد؛ پرونده های متعددی که حتی برخی از آن ها بعد از گذشت سال ها که در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته به نتیجه نرسیده اند در این مرکز به راحتی حل و فصل شدند.

وی اظهار داشت: این طرح در مشهد آغاز شد و در مسجد المهدی تهران ادامه پیدا کرد که اکنون در چند مسجد دیگر در تهران در حال انجام است؛ ما این کار را به زمینه های مختلفی نظیر مشاوره های پزشکی، توانمندسازی اقتصادی، ازدواج آسان توسعه دادیم.

این فعال فرهنگی و جهادی ابراز داشت: با اشاره به موضوع ازدواج آسان ابراز داشت: شیوه کار این است که مجریان طرح، دختران و پسران محله را شناسایی می کنند و شرایط افراد را بررسی می کنند و کسانی که شرایط متناسب با هم دارند را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می کنند و تا جای ممکن با تهیه جهیزیه از افراد واجد شرایط حمایت می شود.

امام مسجد امام مهدی (عج) گفت: یکی دیگر از بخش های فعالیت های مسجد آموزش توانمندی های اقتصادی است؛ به خانواده ها مشاوره داده می شود که چگونه بر مشکلات اقتصادی غلبه کنند و روی پای خود بایستند؛ این در شرایط اقتصادی کنونی کار کاربردی و نویی است. افرادی که سرمایه های اندکی دارند راهنمایی می شوند تا چطور از سرمایه خود است استفاده کنند.

وی ابراز داشت: از فعالیت های شاخص مسجد امام مهدی(عج) آموزش حرفه برای اشتغال جوانان است و ما در حال حاضر جوانی را داریم که آموزش کیف سازی در مسجد را گذرانده است و حالا خود کارگاه کیف سازی دارد و برای چند نفر هم ایجاد شغل کرده است؛ علاوه بر این قریب به ۱۵۰ نفر در کارگاه های زیرمجموعه مسجد مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام میرخلیلی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های مستمر مسجد، توزیع سبد کالا بود و در هر مرحله بیش از ۱۴۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد و نزدیک به ۱۴۰ خانواده تحت پوشش قرار دارند و به همین تعداد خانواده هایی هستند که از نان رایگان بهرمند می شوند که برای این منظور برای هر خانواده کارت های اعتباری تهیه شده است و در کل سال از پرداخت پول نان معاف هستند.

وی بخش دیگری از برنامه های مسجد امام مهدی (عج) را فعالیت های تربیتی دانست و افزود: در طول هفته کلاس های آموزش قرآن و نهج البلاغه، تفسیر و برنامه های متنوع دیگر در دو بخش دختران و پسران انجام می شود و با وجود کرونا این برنامه ها تعطیل نشد و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این کلاس‌ ها برگزار شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!