در نشست هم‌اندیشی شبکه راهیاری بنیاد هدایت مطرح شد؛

انتخابات فرصتی برای تقویت جریان گفتمانی شبکه امامت است

انتخابات فرصتی برای تقویت جریان گفتمانی شبکه امامت است
بنیاد هدایت
0
۲۰ خرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل بنیاد هدایت انتخابات را فرصتی برای تبیین گفتمان اسلام ناب و امیدبخشی به مردم دانست و گفت: اینکه امامان محله با مردم در مورد اصل انقلاب حرف گفتمانی بزنند، باعث رشد شبکه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ هفتمین نشست هم‌اندیشی شبکه راهیاری بنیاد هدایت به نام «شهید آیت الله سعیدی» به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست ۳۱ راهیار استانی، ۱۰ راهیار منطقه‌ای و مسئولان ستادی بنیاد حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان در سخنرانی آغازین این نشست دو روزه پیرامون موضوع انتخابات، گفت: همه انتخابات ها اثرات جدی روی جامعه دارد چراکه نظام دیوان سالار بسیاری از مقدرات مردم را تعیین می کند؛ تغییر دولت ها اثرات جدی بر روی زندگی مردم می گذارد.
مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، بیان کرد: بر این اساس انتخابات نیز در زمینه سازی ظهور مؤثر خواهد بود؛ حرکت در مسیر ظهور است و خداوند اراده کرده این ملت به قله های سعادت برسند. امروزه می بینیم که در تقابل جبهه حق و باطل دشمن دچار ضعف و زبونی شده است.

حضور پرشور در انتخابات؛ تقویت جبهه حق و زمینه سازی برای ظهور
مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه نظام باطل نمی تواند جلوی نظام جمهوری اسلامی ایران را بگیرد و هیمنه آنها شکسته شده است، گفت: یمن یک کشور ضعیف و دارای درگیری های داخلی بود؛ دنیای استکبار هنوز نتوانسته از پس چنین کشوری برآید و دنبال بهانه است که شاید یمنی ها کوتاه بیایند و با پیروزی از آنجا خارج شود.
حجت الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: اگر این انتخابات هم با یک حضور ۴۳ درصدی اتفاق بیفتد، باز هم نشانه ضعف نظام نیست ولی شاید مسیر رسیدن به اهداف نهایی یعنی زمینه سازی ظهور، سخت تر شود. بنده معتقدم خداوند اراده کرده مردم به قله های بلندی برسند.
وی در مقایسه اهمیت کار شبکه امامت و امت با انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این حرکت تمدنی و تاریخی، کاری که شما در شبکه امامت با جامعه پردازی انجام می دهید اهمیتش کمتر از کار رئیس جمهوری نیست؛ اتفاق بنیادین وقتی خواهد افتاد که مردم پای کار بیایند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که جمهوریت نظام یک بخش غیر قابل انفکاک جامعه است.
مدیرعامل بنیاد هدایت تاکید کرد: راه حلی که ما در پیش گرفتیم یک راه حل بنیادین است. حرکت از طریق شبکه امامت و مسجد بهترین و عمیق ترین کاری است که می تواند مردم سالاری دینی را محقق کند.

حرکت عظیم شبکه امامت نباید خرج جناح بازی شود
حجت الاسلام میرمحمدیان درباره نحوه ورود شبکه امامت در بحث انتخابات، گفت: ما باید همه تلاش خود را در این مسیر به کار ببریم اما باید بدانیم که انتخابات یک اقدام موقت است بنابراین مبادا حرکت عظیم شبکه امامت خرج یک کاندیدای خاص و یک جناح شود؛ حرکت نظام امامت ـ امت یک اسلوب کلی دارد که باید حفظ شود.
وی انتخابات را فرصتی طلایی برای تبیین مباحث گفتمانی دانست و ابراز کرد: در این بستر می توانیم با امامان و مردم حرف گفتمانی بزنیم و مباحثی همچون اهمیت انقلاب، جایگاه ما در آن و جایگاه مردم سالاری را مطرح کنیم. گفتمان اسلام ناب، اسلام مقابله با سلطه و اسلام مردمی نیاز به تبیین و ترویج دارد.
مدیرعامل بنیاد با اشاره به پیشرفت ها و موفقیت های نظام اسلامی با وجود تبلیغات سوء دشمنان، گفت: ما تصمیم گرفتیم بر اساس اسلام یک نظام و تمدن را بنا کنیم که یک تجربه بسیار مقتدر و معقول است و امروز در جایگاهی هستیم که موجب غبطه دوستان و حسادت دشمنان شده ایم.
حجت الاسلام میرمحمدیان خلق داعش از سوی دشمنان را برای ضربه زدن به وجهه اسلام و حکومت اسلامی دانست و بیان کرد: آنها می خواستند با نشان دادن داعش به دنیا بگویند که دولت اسلامی دیکتاتور و خشن است؛ اما ما تلاش می کنیم که بگوییم اسلام می تواند به نحو احسن حکومت داری کند.
وی به مشکلات و کاستی‌ها اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی به ذات خود عیبی ندارد؛ بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در مرحله دولت سازی هستیم و هنوز نتوانستیم ساختارها را درست کنیم اما خیال مان راحت است که داریم یک مسیر درستی را طی می کنیم.

انتخابات؛ فرصتی برای تقویت شبکه گفتمانی
مدیرعامل بنیاد هدایت انتخابات را فرصتی برای امامان دانست تا با شبکه خود را در حوزه گفتمانی تکمیل و تقویت کنند و خاطرنشان کرد: تا دیروز اگر امامان می خواستند کار اجتماعی کنند بیشتر به دنبال کارآفرین ها و خیرین می رفتند، اما در این فضا می توانند به سراغ دانشجویان و افرادی بروند که ظرفیت ترویج گفتمان اسلام ناب را دارند.
حجت الاسلام میرمحمدیان اصل برگزاری رویدادها، نشست ها و گعده ها مهم خواند و گفت: اینکه امامان با مردم در مورد اصل انقلاب حرف گفتمانی می زنند، باعث رشد شبکه می شود.
وی به دوگانه انگیزه سازی و انگیزه سوزی در بستر انتخابات اشاره و تاکید کرد: دشمن می خواهد مردم را ناامید کند؛ این ادعا با دنبال کردن خط خبری رسانه های آنان کاملا اثبات می شود. از محله های ضعیف نشین فیلم می گیرند و پخش می کنند تا بگویند انتخابات اثر ندارد. آنها سعی می کنند به گونه ای جلوه دهند که همه این کاندیداها دروغ می گویند.
مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: در مقابل با شور انتخاباتی، فرصت ایجاد می شود که انگیزه و امید به تغییر را در مردم ایجاد کنیم. ما که می خواهیم انگیزه سازی کنیم باید با هر مخاطبی متناسب با خودش صحبت کنیم؛ مثلا به برخی افراد بگوییم «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» خداوند امر فرموده که امانات را به اهلش بسپارید؛ این منصب‌ها نیز از جمله امانت‌های الهی است.
حجت الاسلام میرمحمدیان از راهیاران خواست که تا روز انتخابات همه تلاش خود را به کار گیرند تا افراد بی انگیزه را برای حضور در این صحنه ترغیبت کنند و در این زمینه تأکید کرد: همه یک دل و یک زبان باید پای کار بیاییم تا بتوانیم با هم افزایی یک حماسه ای را ایجاد کنیم. طبیعتا افرادی که دلسوز هستند و در شرایط سخت مردم مانند دوران اوج کرونا پای کار آمدند، کسانی هستند که به مردم می گویند رأی بدهید.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!