حجت الاسلام صالح پرور؛

روحانیت می‌تواند ظرفیت‌های خاموش را پای انتخابات بیاورد

روحانیت می‌تواند ظرفیت‌های خاموش را پای انتخابات بیاورد
بنیاد هدایت
0
۲۰ خرداد ۱۴۰۰

کاری که روحانیت در فضای موجود جامعه باید انجام دهد، تشویق مردم به شرکت در انتخابات و روشن کردن ظرفیت‌های خاموش برای ایجاد شور انتخاباتی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام هادی صالح پرور استاد مهارت‌های تبلیغی در هفتمین جلسه هم اندیشی شبکه راهیاری بنیاد هدایت که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: کاری که روحانیت در فضای موجود جامعه باید انجام دهد این است افراد را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم و با کار مدیریتی ظرفیت‌های خاموش را برای شور بخشیدن به انتخابات روشن کنیم.

استاد مهارت‌های تبلیغی اظهار داشت: وظیفه روحانیون امامان محله این است که ظرفیت ها را بشناسانند و برای پیش بردن کارها افراد را تربیت کنند نه اینکه خودشان مستقیم وارد همه کارها بشوند؛ مانند این است که شهید باقری کلاشینکف دست بگیرد، بجنگد و مدیریت جنگ را رها کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت بالا در انتخابات پیش رو بیان داشت: فعالیت امامان ما نقش مؤثری در افزایش مشارکت خواهد داشت و این در صورتی رقم خواهد بود که این عزیزان تمام همت خود را به کار گیرند و مردم را به آمدن در پای صندوق های رأی تشویق کنند.

حجت الاسلام صالح پرور ابراز داشت: اتفاقی که در این انتخاب روی داده این است که ما لزوما مجبور نیستیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم بلکه انتخاب بین خوب و اصلح است؛ بنابراین ترسی از رقابت نامزدهای متعدد جریان انقلابی نداریم، چراکه این نشانه رشد است.

وی گفت: باید با شیوه های مختلف مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و یکی از این روش ها گفت‌وگوهای چهره به چهره است و می توان با حضور در فضاهای باز که محل رفت و آمد مردم است تریبون‌های آزاد را برگزار کرد.

حجت الاسلام صالح پرور افزود: وصیت نامه خوانی یکی از شیوه های جذاب برای جذب افراد به خصوص جامعه نخبگان، برای شرکت در انتخابات است چراکه وصیت نامه بزرگانی چون امام خمینی(ره)، حاج قاسم و دیگر بزرگان حاوی نکات نابی است و معارف بلندی را در بر دارد. در وصیت نامه امام(ره) در رابطه با انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری مطالب ارزشمندی وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!