به همت امام روستای عباس آباد صورت گرفت؛

کارآفرینی برای جوانان روستا

کارآفرینی برای جوانان روستا
مجتبی عظیمی
0
۳۱ خرداد ۱۴۰۰

حجت الاسلام خیور گفت: برای حل مشکلات اشتغال در روستای عباس مراد نسبت به احداث دامداری، پرورش مرغ خانگی در منازل و اقدام شد؛ همچنین با کمک خیرین زمین فوتبال برای ورزش جوانان احداث شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مصطفی خیور امام روستای عباس مراد از توابع شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان به مشکلات مختلف استان خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله اشتغال با همکاری بنیاد علوی نسبت به احداث ۵ دامداری ۲۰ رأسی برای جوانان روستا اقدام شد و برای این کار وام های مورد نیاز اخذ شد.
امام روستای عباس مراد ادامه داد: احداث این دامداری ها آثار خوبی به همراه داشت؛ یکی از این افراد به عنوان دامدار نمونه شهرستان انتخاب شد و اکنون با مراکز دیگر پرورش دام نیز همکاری کرده و به آن ها مشاوره می دهد.
وی بیان داشت: کار دیگری که در حوزه اشتغالزایی انجام شد، تهیه چند دار قالی و آموزش قالیبافی به علاقه‌مندان بود؛ به این وسیله زمینه ای برای کسب درآمد برای خانواده ها فراهم شد.


حجت الاسلام خیور ابراز داشت: تولید مرغ خانگی یکی دیگر کارهایی بود که در زمینه اشتغالزایی برای اهالی روستای عباس مراد انجام دادیم. برای این کار جوجه هایی که خود با دستگاه جوجه کشی تولید کرده بودم را در اختیار خانواده ها قرار می دادیم و پس از یک دوره ۷۵ روزه از آن ها تحویل گرفته و به فروش می رسانیم؛ از مبالغ به دست آمده سود افراد را به آن ها تحویل می دهیم.


امام روستای عباس مراد افزود: یکی دیگر از فعالیت های ما در روستا تشکیل کلاس های کمک درسی برای دانش آموزان با هدف تقویت بنیه تحصیلی این عزیزان است؛ برای این کار از حضور معلمان بهره گرفتیم.
وی نبود سرگرمی برای جوانان روستا را به عنوان یکی از دغدغه‌های خود برشمرد و گفت: ما در روستا ۱۵۰ جوان داریم که هیچ سرگرمی ندارند؛ برای حل این مشکل با مشورت هایی که شد فضایی برای ایجاد زمین فوتبال در نظر گرفتیم؛ صاحب زمین، نیمی از قیمت آن را بخشید و مابقی نیز توسط خیرین تأمین شد و در حال حاضر زمین در حال آماده سازی است.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!